المپیاد جهانی شطرنج، صعود تاریخی ایران به رده دوم

    کد خبر :1092794
المپیاد جهانی شطرنج

در دور هفتم رقابتهای المپیاد جهانی شطرنج تیم مردان ایران ویتنام را شکست داد و تیم زنان برابر صربستان به تساوی رسید.

دور هفتم چهل و پنجمین المپیاد جهانی شطرنج به میزبانی مجارستان با حضور نزدیک به ۲۰۰ کشور در حال برگزار شد که امروز نمایندگان کشورمان در بخش آقایان توانست تیم ویتنام را شکست دهد، اما در بخش بانوان تیم ملی کشورمان مقابل فرانسه شکست خورد.

پرهام مقصودلو، محمدامین طباطبایی، بردیا دانشور و پویا ایدنی با سرمربی‌گری الکساندر گریشوک در دور پنجم در ترکیب تیم آقایان حضور داشتند که مقابل حریف ویتنامی دست‌ به مهره شدند، در این دیدار شطرنجبازان کشورمان با پیروزی بردیا دانشور و سه تساوی محمدامین طباطبایی، پرهام مقصودلو و بردیا دانشور با نتیجه ۲/۵ بر ۱/۵ بر ویتنام غلبه و با ۱۳ امتیاز بعد از هند با وجود ابرقدرت‌های جهان به رده دوم جدول صعود کرد.

تیم ملی شطرنج زنان کشورمان در دور هفتم با ترکیب مبینا علی‌نسب، پروا بهزاد نظیف، ستایش کریمی و طناز ازلی به سرمربی‌گری همایون توفیقی مقابل تیم ملی صربستان دست به مهره شد که دختران ایران با ۲ پیروزی پروا بهزاد نظیف و ستایش کریمی و شکست مبینا علی نسب و طناز ازلی با نتیجه ۲ بر ۲ بازی را به پایان رساند.

قرعه‌ حساس در دور هشتم؛ ایران در برابر هند

پرهام باید در برابر گوکش، محمدامین در برابر پراگناناندها، بردیا در برابر اریگایسی و پویا در برابر ویدیت (اگر تغییری در ترکیب تیم ندهند) پیکار خواهند کرد که بسیار دیدنی و حساس هستند.

تمامی خبرنگاران و دوستداران شطرنج جهان نگاهشان روی همین دیدارها خواهد بود.

مسابقات آسیایی که در هانگژوی چین برگزار شد تیم ایران همین تیم هند را با ترکیب مشابه شکست داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید