افزایش تعداد ایستگاههای خط ۷ متروی تهران به ۱۶ ایستگاه
مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به اینکه بهزودی هشت و نیم کیلومتر از بخش شرقی خط ۷ متروی تهران بهطور رسمی افتتاح میشود، گفت: تعداد ایستگاههای این خط با احتساب دو ایستگاه بسیج و میدان محمدیه که همزمان با شب عید غدیر خم بهرهبرداری غیررسمی شد همچنین مجموعه ۶ ایستگاهی که طی شش ماه دوم سال در خدمت شهروندان قرار میگیرد به ۱۶ ایستگاه خواهد رسید.
علی امام با اشاره به افتتاح دو ایستگاه میدان محمدیه و بسیج (حدفاصل ایستگاههای مهدیه تا بسیج)، گفت: این آمادگی را داریم که از مهر ماه تا پایان امسال هر ماه، یک ایستگاه را در خط ۷ مترو وارد مدار بهرهبرداری کنیم.
وی با تاکید بر اینکه اولویت ما تکمیل خطوط ۶ و ۷ متروی تهران است،اظهارکرد: بخش میانی و شمالی خط ۷ را در دو مرحله زمانی تیر و اسفند ماه سال گذشته با ۸ ایستگاه افتتاح کردیم که تعداد این ایستگاهها با احتساب مجموعه ایستگاههای بهرهبرداری شده طی ماههای آینده در سال ۹۸ به ۱۶ ایستگاه خواهد رسید همچنین ۶ ایستگاه باقیمانده در برنامه سال ۹۹ است که در مجموعه با تامین منابع مالی و تکمیل خط ۷ شاهد ۲۲ ایستگاه با ۲۷ کیلومتر تونل در این خط خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه (مترو) در خصوص خط ۶ متروی تهران با تاکید بر اینکه اولین افتتاح ما در خط ۶ مربوط به ایستگاه میدان امام حسین (ع) است، اظهارکرد: این ایستگاه با خط ۲ تقاطع دارد و نقطه پر ترددی در تهران محسوب میشود.
امام با اشاره به اینکه ۹ کیلومتر جنوبی خط ۶ (حد فاصل دولتآباد تا میدان شهدا) در ۱۸ فروردین ماه سال جاری با حضور رئیس جمهوری به بهرهبرداری رسید، گفت: مرحله بعدی افتتاح حد فاصل ایستگاه تربیت مدرس در منطقه ۲ تا ایستگاه ستاری در منطقه ۵ است .
وی در خصوص بودجه مورد نیاز برای تکمیل خطوط ۶ و ۷ اظهارکرد: در شرایط فعلی بودجه مورد نیاز ۷ هزار میلیارد تومان است که البته این رقم تا انتهای پروژه ثابت نیست چرا که قیمتها و هزینه در حال تغییر است.
به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه (مترو) ادامه داد: در سال ۹۶ هزینه احداث یک کیلومتر خط مترو با همه وسایل، تجهیزات و ناوگان آن حدود ۲۵۰ میلیارد تومان بود که در حال حاضر این رقم از ۵۵۰ میلیارد تومان فراتر رفته است و رقم آن برای سال آینده قابل پیشبینی نیست.
بنا براعلام روابط عمومی و بینالملل شرکت مترو، وی تصریح کرد: ممکن است اینگونه گفته شود که با توجه به اینکه بخش بسیاری از مصالح ساختمانی در بخش تاسیساتی مترو از داخل کشور تامین میشود لذا نباید قیمت افزایش یابد اما باید این نکته را نیز در نظر بگیریم که در شرایط فعلی اقتصادی قیمت تولیدات داخلی نیز افرایش داشته است.