ارز استلار چیست؟ آیا سرمایه گذاری روی آن کار درستی است؟

    کد خبر :1066630

استلار (XLM) یک پروتکل منبع باز غیرمتمرکز است که به کاربران امکان می‌دهد بین ارزهای دیجیتال و فیات به صورت دو طرفه و با توجه به قیمت استلار تبدیل وجه انجام دهندهدف این پروتکل تسهیل تراکنش‌های بین المللی آسان، سریع و امن بین هر جفت ارز استتوسعه این پروتکل توسط یک سازمان غیرانتفاعی به نام بنیاد توسعه استلار پشتیبانی می‌شودواحد پولی این شبکه لومن (XLM) نام دارد و به عنوان رمز ارز اختصاصی این شبکه شناخته می‌شود.

این بلاک چین، برخلاف بیت کوین، برای استفاده به عنوان روش پرداخت مستقیم طراحی نشده استدر عوض، به عنوان یک واسطه برای تبدیل ارز عمل می‌کنددر این راستا به دنبال تبدیل شدن به سیستمی ‌است که بتواند به طور مستقیم با ریپل (XRP) رقابت کندلومن یک ارز دیجیتال غیرقابل استخراج است و در ابتدا 100 میلیارد توکن از آن ایجاد شداین توکن‌ها در اختیار بنیاد توسعه استلار قرار دارند.

تاریخچه پروژه استلار

داستان این پروژه از جد مک کالب، بنیانگذار Mt. Gox و یکی از بنیانگذاران ریپل آغاز می‌شوداو به همراه وکیل جویس کیم این پروژه را در سال 2014 راه اندازی کرداندکی بعد، بنیاد توسعه استلار با همکاری پاتریک کالیسون، مدیر عامل استرایپ (شرکتی که سیستم پرداخت الکترونیکی را توسعه می‌دهدتاسیس شددر نهایت، استلار در جولای 2014 با سرمایه گذاری اولیه میلیون دلاری استرایپ به طور رسمی ‌راه اندازی شد.

برای جمع آوری کمک مالی برای توسعه، این پروژه یک ICO (عرضه اولیه سکهراه اندازی کرد و موفق به جمع آوری 39 میلیون دلار شد و 100 میلیارد لومن توزیع شدپس از موفقیت ICO، صرافی برزیلی Mercado Bitcoin در آگوست 2014 اعلام کرد که لومن را لیست خواهد کردپس از آن صرافی‌های دیگر نیز شروع به پذیرش این ارز دیجیتال در پلتفرم‌های خود کردند و قیمت استلار رو به صعود بود.

تا ژانویه 2015، حدود 300000 حساب کاربری در پلتفرم آن ثبت شده بودعلاوه بر این، ارزش بازار آن از 15 میلیون دلار فراتر رفتدر نوامبر 2015، بنیاد توسعه استلار یک به روز رسانی جدید شبکه را منتشر کرداین به روز رسانی شامل پروتکل اجماع جدیدی به نام SCP (Stellar Consensus Protocol) بود که توسط پروفسور دیوید مازیرس از دانشگاه استنفورد ایجاد شده بوداین پروتکل که به عنوان PoS یا PoW شناخته می‌شود، کاملاً با هر پروتکل دیگری متفاوت است و دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است.

در ماه مه 2017، بخش تجاری این شرکت با نام رسمی‌ لایتیر راه اندازی شددر سپتامبر 2017، به عنوان بخشی از برنامه بورسیه انجمن استلار، برنامه‌ای برای اعطای کمک‌های مالی اعلام شداین برنامه به شرکا تا میلیون دلار لومن برای توسعه پروژه‌هایشان اعطا می‌کرددر سپتامبر 2018، شرکت لایتیر Chain, Inc. را خریداری کرد و شرکت جدید حاصل از این ادغام اینترستلر نام گرفتامروزه اینترستلر به عنوان یکی از پلتفرم‌های با رشد سریع در دنیای مالی بلاک چین شناخته می‌شود و به طور مداوم در حال ارتقای فناوری خود است.

مزایای استلار چیست؟

  • سرعت تراکنش بالاتراکنش‌ها در این پلتفرم به طور قابل توجهی سریعتر از تراکنش‌های بیت کوین هستند و تنها حدود ثانیه طول می‌کشد تا تکمیل و تأیید شوند.

  • کارمزدهای پایینکارمزدها در این پلتفرم بسیار ناچیز هستندبا این حال، این کارمزدها به حفظ امنیت پلتفرم در برابر حملات DoS کمک می‌کنند.

  • همکاری با غول‌های صنعتیکی از شرکای اصلی استلار، غول فناوری IBM استاین امر به معنای بهره مندی از دانش فنی و تجربه مالی لازم برای یک پروژه در این سطح است.

  • تیم قویتیمی‌که بنیاد استلار را تشکیل می‌دهد از بهترین‌ها در این حوزه استاین موضوع همیشه نشانه مثبتی است.

  • پشتیبانی از ICO: این پلتفرم امکان راه اندازی ICO را برای سایر پروژه‌ها فراهم می‌کند.

  • پروتکل قابل ارتقاقابلیت ارتقای پروتکل یکی از مزایای آن است.

  • مصرف انرژی کماین سیستم از استخراج برای فرآیند تأیید استفاده نمی‌کند و برای امنیت از الگوریتم SHA-256 استفاده می‌کنداین امر منجر به یک اکوسیستم بسیار سازگار با محیط زیست می‌شود.

  • قابلیت مقیاس پذیری بالااین پلتفرم از قابلیت مقیاس پذیری بالایی برخوردار استدر حال حاضر، شبکه می‌تواند تا تراکنش در ثانیه (TPS) را مدیریت کند.

معایب استلار چیست؟

  • شباهت به ریپل و نوسانات قیمتیکی از دلایلی که این پروژه مورد توجه قرار گرفت، شباهت آن به پروژه ریپل بودبه همین دلیل، سرمایه گذاران با انتظار سودآوری بالا در این پروژه سرمایه گذاری کردند و قیمت استلار رو با صعود همراه بوده استلازم به ذکر است که شباهت این پروژه‌ها باعث می‌شود قیمت آنها تقریباً به طور همزمان نوسان داشته باشد.

  • تمرکز غیر کاملاین پلتفرم کاملاً غیرمتمرکز نیستاگرچه توزیع توکن‌ها با توزیع توکن‌های ریپل متفاوت است، اما در حال حاضر بیش از 90 درصد آنها در اختیار بنیاد است.

جمع بندی

استلار یک پلتفرم نوآورانه با مزایای قابل توجهی مانند سرعت تراکنش بالا، کارمزدهای پایین، همکاری‌های قوی و یک تیم مجرب است که می‌توانید این ارز با ارزش را طریق صرافی آنلاین بیت۲۴ تهیه کنیدزمان نشان خواهد داد که آیا قیمت استلار می‌تواند بر این چالش‌ها غلبه کند و به یک بازیگر اصلی در فضای بلاک چین تبدیل شود یا خیر.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید