بازتاب ایران

آسوشیتدپرس: آمریکا بابت پهپادهای مقاومت نگران است/ رویترز: کنفرانس خبری گروسی درباره ایران است/ رویترز: ژاپن، کره جنوبی و تایوان منتظر چراغ سبز آمریکا هستند/ اورشلیم پُست: توافق هسته ای در انتظار است

    کد خبر :812549

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل خبرگزاری آسوشیتدپرس، خبرگزاری رویترز وزنامه اورشلیم پُست تأکید بر موضوعاتی چون آمریکا بابت پهپادهای مقاومت نگران است، کنفرانس خبری گروسی درباره ایران است، ژاپن، کره جنوبی و تایوان منتظر چراغ سبز آمریکا هستند، توافق هسته ای در انتظار است، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

آسوشیتدپرس: آمریکا بابت پهپادهای مقاومت نگران است

پهپادهای کوچک گروه های مقاومت توانسته است مشکلات زیادی را برای دشمنان ایجاد کند، در این میان جنگ غزه توانایی های عملی این پهپادها را به رخ کشید.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در این باره نوشت: فرمانده سنتکام نگران پهپادهای کوچک گروه های مقاومت است.

در ادامه این مطلب آمده است: وی در حالی از این نگرانی گفته است که معتقد است در سال های آینده استفاده از این پرنده ها افزایش خواهد یافت.

همچنین افزوده است: پهپادهای مورد استفاده گروه ها مقاومت، کوچک و ارزان است اما رهگیری و هدف قرار دادن آن ها بسیار سخت است و هزینه زیادی را در پی دارد، لذا آمریکا باید راهکاری برای جلوگیری از استفاده دشمنان آمریکا از این پهپادها پیدا کند.

در پایان این خبرگزاری به نقل از فرمانده سنتکام آورده است که آمریکا برای کمک به عراق در برابر داعش کارهای زیادی را برای انجام دادن دارد.

رویترز: کنفرانس خبری گروسی درباره ایران است

قرار است روز یکشنبه بعد از ظهر آقای گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره مسئله هسته ای ایران در کنفرانس خبری صحبت کند.

خبرگزاری رویترز در این باره نوشت: آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرده است آقای گروسی مدیرکل این آژانس روز یکشنبه در میان خبرنگاران حضور پیدا می کند و درباره موضوع ایران نیز سخن می گوید.

در ادامه آمده است: آژانس طی روزهای اخیر از تلاش های خود برای تمدید توافق با ایران صحبت کرده است، البته هنوز هیچ توافقی اعلام نشده است.

همچنین افزوده است که طبق توافق بازرسان آژانس همچنان دسترسی خود به سایت های مهم هسته ای ایران را حفظ کرده اند.

در پایان به صحبت های آقای عراقچی در این باره اشاره شده است که در پاسخ خبرنگارن گفته است دولت ایران درباره توافق بعداً تصمیم خواهد گرفت.

رویترز: ژاپن، کره جنوبی و تایوان منتظر چراغ سبز آمریکا هستند

وضعیت صادرات نفت ایران پس از لغو احتمالی تحریم های ایالات متحده موضوعی است که این روزها در دست بررسی و در کانون توجه رسانه ها قرار دارد.

خبرگزاری رویترز در این باره نوشت: سایه تحریم ها علی رغم لغو بر سر فروش نفت ایران باقی می ماند.

در ادامه آمده است: مشتریان اصلی نفت ایران می گویند لغو تحریم های نفتی ایران به تنهایی عامل خرید نفت توسط آن ها نخواهد بود.

همچنین افزوده است: این کشورها منتظر چراغ سبز آمریکا برای خرید نفت ایران خواهند ماند.

به نقل از مسئولین کشورهای خریدار نفت نوشته است: تنها مشکل رفع تحریم های نفتی نیست بلکه باید اطمینان حاصل شود نقل و انتقال پول انجام می شود، شرکت های کشتیرانی توانایی اعزام نفتکش به ایران را دارند و بیمه گران توانایی پوشش بیمه ای را دارند.

در پایان این خبرگزاری پس از بیان نقل قول از مسئولان کشورهای مختلف به این نتیجه رسیده است که چراغ سبز آمریکا برای کشورهای خریدار نفت لازم است.

اورشلیم پُست: توافق هسته ای در انتظار است

روند کُند مذاکرات هسته ای ایران و ایالات متحده باعث شده است گمانه زنی ها درباره توافق هسته ای و احتمال شکل گیری این توافق در کانون توجه قرار گیرد.

روزنامه اورشلیم پُست در این باره نوشت: توافق هسته ای ایران و آمریکا در حالت انتظار است.

در ادامه به نقل از مشاور امنیت ملی جیک سالیوان آورده است: ایالات متحده و ایران به توافق نزدیک نیستند و هنوز اختلاف نظرهایی در مورد تحریم ها وجود دارد.

همچنین افزوده است: دولت بایدن خواهان بازگشت به برجام است اما این کار آسان نیست. ایران باید محدودیت هایی را بپذیرد که هرگز به سلاح هسته ای دست پیدا نکند.

در پایان این روزنامه آورده است که تامین امنیت اسرائیل در کنار مهار رفتارهای منطقه ای ایران و عدم دستیابی به سلاح هسته ای مواردی است که طرف آمریکایی تلاش دارد به آن ها دست پیدا کند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید