آتش‌بس سه روزه در غزه به منظور واکسیناسیون کودکان

    کد خبر :1088758
آتش‌بس غزه واکسیناسیون کودکان

یک مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت گفت: ارتش اسرائیل و گروه فلسطینی حماس با سه وقفه سه روزه در جنگ در غزه موافقت کرده اند تا اولین دور واکسیناسیون ۶۴۰۰۰۰ کودک علیه فلج اطفال انجام شود.

ریک پیپرکورن، مقام ارشد سازمان بهداشت جهانی در سرزمین‌های فلسطینی گفت: قرار است کمپین واکسیناسیون از روز یکشنبه آغاز شود و این وقفه بین ساعت ۶ صبح تا ۳ بعد از ظهر انجام شود. وی افزود: این کارزار از مرکز غزه با سه وقفه روزانه متوالی در نبرد آغاز می شود، سپس به جنوب غزه منتقل می شود، جایی که یک توقف سه روزه دیگر و سپس شمال غزه انجام می شود. برای تمدید توقف در هر منطقه تا روز چهارم نیاز به توافق جدید وجود دارد. دور دوم واکسیناسیون چهار هفته پس از دور اول لازم است.

به گزارش شفقنا؛ طبق گفته مقامات سازمان جهانی بهداشت حداقل 90 درصد پوشش در طول هر دور از کمپین به منظور جلوگیری از شیوع و جلوگیری از گسترش بین المللی فلج اطفال مورد نیاز است. WHO در 23 اوت تایید کرد که یک نوزاد به دلیل ویروس فلج اطفال نوع 2 فلج شده است که اولین مورد از این نوع در غزه در 25 سال گذشته است.

واحد موسوم به بشردوستانه ارتش اسرائیل (COGAT) روز چهارشنبه گفت که کمپین واکسیناسیون با هماهنگی ارتش اسرائیل به عنوان بخشی از مکث های معمول بشردوستانه که به مردم امکان می دهد به مراکز پزشکی که در آن واکسیناسیون ها انجام می شود برسند انجام خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید