‍‍ امیدها با سیستم کی‌روش در راه المپیک 2020

  • ورزشی
  • یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۸ ۱۱:۰۶
    کد خبر :664799

در روز‌هایی که غرور فوتبال ملی با شکست در برابر تیم‌های بحرین و عراق جریحه‌دار شده تیم امید ایران می‌تواند با صعود به المپیک ۲۰۲۰ توکیو دوباره حال فوتبالی‌ها را خوب کند و از همه مهمتر به حسرت غیبت در المپیک بعد از ۴ دهه پایان دهد.

 

 

حمید استیلی در تازه‌ترین مصاحبه‌ای که داشته اعلام کرده تیم امید در بازی‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو در تایلند با تاکتیک دفاع و انتقال سریع توپ از دفاع به حمله بعد از توپ گیری بازی خواهد کرد.

 

این همان شیوه‌ای بود که کارلوس کی‌روش در تیم ملی پیاده کرده و دست‌کم دو بار با تیم ملی به جام جهانی رفت و در برابر تیم‌های بزرگ انصافاً از نظر نتیجه گیری کارنامه خوبی داشت. ضمن اینکه در همه سال‌های حضور او در تیم ملی، فوتبال ایران در جایگاه نخست قرار داشت.

 

 

به گزارش خبر ورزشی،مارک ویلموتس بعد از حضور در رأس کادر فنی تیم ملی به سرعت خواست این تاکتیک را تغییر دهد و فوتبال ایران را تهاجمی کند که نتیجه پردازش به این تاکتیک از بین رفتن نظم دفاع تیمی و همچنین شکست برابر تیم‌های بحرین و عراق بود که صعود تیم ملی را به جام جهانی به چالش کشید و ما اکنون در شرایطی قرار گرفته‌ایم که باید هر چهار بازی آینده خود را با پیروزی پشت سر بگذاریم البته که فوتبال ایران چنین توانمندی‌ای را دارد.

 

در زمان کارلوس کی‌روش هم باخت به ازبک‌ها در تهران کار تیم ملی را برای صعود به جام جهانی سخت کرد و تیم ملی باید هر سه بازی خود را می‌برد به خصوص بازی با کره جنوبی در خاک این کشور که این اتفاق خوب برای فوتبال رقم خورد.

 

تصمیم حمید استیلی می‌تواند یک تصمیم جالب و در عین حال حرفه‌ای باشد. چون تیم امید با تیم‌های سرعتی کره جنوبی و چین بازی دارد و در مصاف با این تیم‌ها اگر در دفاع کم تعداد باشد ممکن است برای کسب امتیازات لازم برای صعود با سختی مواجه شود. ضمن اینکه تیم امید در فاز حمله با توجه به در اختیار داشتن بازیکنانی، چون مهدی قائدی، اللهیار، دلفی و… می‌تواند در ضد حمله تیم خطرناکی نشان دهد.

 

شاید هر مربی دیگری به جای حمید استیلی بود تصمیم می‌گرفت از تاکتیک تیم ملی در زمان مربیگری کارلوس کی‌روش الگوبرداری کند به خصوص که تیم ملی با تاکتیک دفاع- ضد حمله دست‌کم از نظر نتیجه تیم خوبی در فوتبال آسیا بود و همان‌طور که اشاره شد سال‌های سال در رنکینگ فیفا به لطف این نتیجه گیری تیم اول آسیا بود.

 

در روز‌هایی که غرور فوتبال ملی با شکست در برابر تیم‌های بحرین و عراق جریحه‌دار شده تیم امید ایران می‌تواند با صعود به المپیک ۲۰۲۰ توکیو دوباره حال فوتبالی‌ها را خوب کند و از همه مهمتر به حسرت غیبت در المپیک بعد از ۴ دهه پایان دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید