جدیدترین اخبار
26 آبان 1400 ساعت 09:23 سبک زندگی کد خبر :862418
برای چاپ کلیک کنید

۷ ماده غذایی شادی‌آور را بشناسید

۷ ماده غذایی شادی‌آور را بشناسید

بدن برای ایجاد شادی و نشاط نیاز به تولید سطح بالای سروتونین دارد که در برخی از مواد غذایی یافت می‌شود. بنابراین جای تعجب نیست که غذایی که می‌خوریم بر احساس ما تأثیر می‌گذارد. مقادیر کم سروتونین با افسردگی، اختلالات خواب و اشتها مرتبط است. یکی از راه‌های افزایش سطح سروتونین در بدن، مصرف اسید آمینه تریپتوفان است. تریپتوفان به تولید سروتونین کمک می‌کند و اغلب در غذاهای غنی از پروتئین یافت می‌شود. کسانی که از افسردگی و اضطراب رنج می‌برند اغلب سطح تریپتوفان کمی دارند. با این حال، یکی از راه‌های حل این مسئله می‌تواند از طریق خوردن غذاهای غنی از تریپتوفان باشد. در ادامه این گزارش لیستی از غذاهایی که برای افزایش سطح سروتونین مناسب هستند، ارائه شده است:

گوشت طیور سرشار از پروتئین

گوشت پرندگان غنی از پروتئین است و منبع خوبی برای دریافت تریپتوفان محسوب می‌شود. با این حال، گاهی اوقات بوقلمون بدنام است؛ زیرا باعث خواب آلودگی می‌شود.
این درحالی است که گوشت بوقلمون باعث خواب آلودگی افراد نمی‌شود بلکه حجم وعده غذایی عامل آن است.

تخم مرغ دارای کولین

تخم مرغ سرشار از تریپتوفان و حاوی مقادیر زیادی ویتامین A، B ۱۲ و سلنیوم است. مطالعات منتشر شده توسط کتابخانه ملی پزشکی آمریکا نشان می‌دهد زرده تخم مرغ همچنین منبع خوبی از کولین است؛ ماده مغذی مهمی که ممکن است در بارداری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد.

ماهی سالمون منبع اسیدهای چرب

جدا از اینکه ماهی سالمون منبع تریپتوفان است، همچنین منبعی عالی برای اسیدهای چرب، امگا ۳ و ویتامین D است.

تخمه‌ها منبع مهم تریپتوفان

تخمه‌ها نیز یک منبع مهم تریپتوفان برای گیاهخواران، که ممکن است قادر به خوردن برخی از غذاهای دیگر در این لیست نباشند، است. تخمه کدو تنبل، کتان و چیا را می‌توان به راحتی به سالاد، ماست و غلات اضافه کرده و آنتی اکسیدان، فیبر و ویتامین‌های مورد نیاز بدن را تأمین کرد.

آجیل سطح سروتونین را افزایش می‌دهد

آجیل نیز به شما کمک می‌کند تا سطح سروتونین خود را افزایش دهید، زیرا حاوی تریپتوفان است. همچنین منبع مهمی از چربی‌های تک اشباع نشده، پروتئین‌ها و برخی مواد معدنی و ویتامین‌های مهم برای عملکرد صحیح بدن است.

محصولات مبتنی بر سویا

یکی دیگر از مواد غذایی مهم برای گیاهخواران، محصولاتی مانند توفو، شیر سویا یا سس سویا است؛ زیرا همه آن‌ها منبع تریپتوفان هستند.

محصولات لبنی منبع کلسیم

شیر و محصولات لبنی هم می‌توانند باعث تقویت تریپتوفان شوند. آن‌ها همچنین منبع خوبی از کلسیم و ویتامین‌های A، D و E هستند.

صداوسیما

روی خط خبر

  • نرخ رسمی یورو و ۲۱ ارز دیگر کاهش یافت
  • هزینه تست تشخیص اومیکرون ۱۵ میلیون تومان است
  • معدنکاران گمشده در شهرستان خوسف پیدا شدند
  • ارزیابی موفق ایران و ۱+۴ از شروع گفت و گوهای برجامی
  • هشدار ایران به طرف‌های غربی در مذاکرات وین
  • کارشناسان: سقوط هواپیمای اوکراینی ازنظر فنی و حقوقی،درمیان سوانح هوایی دنیاکم‌نظیر است
  • گفتگوی تلفنی رئیسی با مکرون
  • عضویت ایران در شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی
  • ممنوعیت تردد شبانه خودروهای گازوئیلی در تهران
  • شرایط صادرات نفت توسط اشخاص اعلام شد
  • پیامبر مسلح در استهبان فارس دستگیر شد
  • استاندار تهران: تشدید مراقبت‌ها در فرودگاه امام برای جلوگیری از ورود جهش جدید کرونا
  • برگزاری نشست هماهنگی در وین بدون حضور ایران و آمریکا
  • لحظه درگیری شجاعانه سرباز با سارق کیف یک خانم/فیلم
  • دستور حذف آثار مهدی یراحی از سایت‌های داخلی!
  • اطلاعیه ناجا در پی انهدام “باند تروریستی” در خوزستان
  • کاهش ۴ هزار و ۱۸۳ واحدی شاخص کل
  • ژاپن تمامی مرزهای خود را بست
  • وزارت بهداشت: تعداد زنان مبتلا به ایدز افزایش پیدا کرده است
  • گمرک: گم شدن ۶۰ میلیون دلار ارز دولتی برای واردات کره
  • سویه اُمیکرون قطعا در آمریکا وجود دارد
  • انتخاب اسباب بازی دخترانه و پسرانه به سبک باغبانی کودک مریان
  • از کجا بفهمیم سکه تقلبی نیست؟
  • یکی از اعضای شورای شهر کرج بازداشت شد
  • توقیف تریلی حامل محموله قاچاق میلیاردی در تهران
  • اجرای طرح نظارت بر کالاهای اساسی از امروز
  • خطیب‌زاده: هیچ گفت‌وگوی دو جانبه‌ای با هیات آمریکایی در وین نخواهیم داشت
  • نماینده تهران تماشاگر دیدار رئال مادرید و سویا در اسپانیا /عکس
  • نحوه انتخاب بهترین آموزشگاه های زبان در ایران
  • اعمال پروتکل‌های جدید بهداشتی در سفرهای هوایی