۵ ترفند ساده تغذیه‌ای برای بهبود زخم روی پوست

    کد خبر :862728
۵ ترفند ساده تغذیه‌ای برای بهبود زخم روی پوست

همه ما زخم‌ها و بریدگی‌ها و خراش‌هایی داشته‌ایم که به پوست آسیب زده‌اند. بیشتر این زخم‌ها در افراد سالم اگر تمیز و به دور از آلودگی نگه داشته شوند، به سرعت خوب می‌شوند. اما بعضی از زخم‌ها هم هستند که جدی‌ترند و نیاز به مداخله پزشکی دارند.

زخم‌های جدی ممکن است شامل زخم‌های پوستی باشد که به عنوان زخم بستر نیز شناخته می‌شود. این زخم‌ها در جاهایی ایجاد می‌شوند که استخوان به پوست نزدیک است. مثل مچ پا، پشت، آرنج و پاشنه. این زخم‌ها برای کسانی که بستری هستند، از ویلچر استفاده می‌کنند و یا قادر نیستند وضعیت بدنشان را تغییر دهند، خطرآفرین است. در افرادی که دیابت دارند، احتمال بیشتری وجود دارد که به این نوع زخم‌ها و به خصوص زخم در ناحیه پا دچار شوند که ترمیم شدنش شاید هفته‌ها و ماه‌ها طول بکشد.

خوشبختانه انتخاب غذاهای سالم می‌تواند به این افراد کمک کند تا کالری مورد نیاز، ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروتئین لازم را دریافت کنند و بهبود پیدا کنند.

تسریع در ترمیم زخم با تغذیه خوب

۱- وعده‌های غذایی را طوری تنظیم کنید که شامل میزان درستی از پروتئین‌ها، میوه‌ها، سبزیجات، لبنیات و غلات باشد.

۲- میوه‌ها و سبزیجاتی را انتخاب کنید که از نظر ویتامین c غنی باشند. مثل کلم بروکلی یا توت فرنگی. برای میزان کافی زینک، غلات غنی‌شده و غذاهای حاوی پروتئین را انتخاب کنید. مثل گوشت، مرغ، غذاهای دریایی یا حبوبات. بعضی از زخم‌ها احتمالا برای خوب شدن نیاز به مقدار بیشتری از ویتامین‌ها و مواد معدنی دارند که برای استفاده از این مکمل‌ها باید حتما با پزشک مشورت کنید.

۳- پروتئین کافی در طول روز دریافت کنید. از منابع پروتئینی برای وعده‌های غذایی یا میان وعده‌ها استفاده کنید. مثل تخم مرغ برای صبحانه، لوبیا برای ناهار، ماست یا پنیر برای میان وعده و مرغ برای شام.

۴- آب کافی بنوشید یا از نوشیدنی‌های غیرشیرین استفاده کنید.

۵- برای افراد دیابتی میزان قند خون را کنترل کنید تا از ایجاد زخم جلوگیری شود و به روند بهبودی کمک شود.

همشهری آنلاین

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. ایرانی گفت:

    با این خبر من فکر می کنم چیزی به اطلاعات مردم اضافه نشد. تقریبا همه مردم از این چیزهایی که نوشتی باخبر هستند. سعی کنی اطلاعاتی ویژه بدهی نه اطلاعات خیلی خیلی عمومی. بهتر بود می گفتی یاداوری چیزهایی که حتما میدانید.

دیدگاهتان را بنویسید