۵۰۰ دستگاه استخراج بیت کوین در شهرری کشف شد

    کد خبر :777363

فرماندار ویژه شهرستان ری اعلام کرد: ۵۰۰ دستگاه ماینر استخراج بیت کوین طی ایام گذشته از چند مزرعه مختلف در بخش های مختلف این شهرستان کشف و ضبط شد.

حسین توکلی کجانی روز جمعه گفت: با توجه به شرایط کنونی و کمبود سوخت در نیروگاه ها نظارت بر مصرف واحدهای تولیدی و واحدهای نیمه تعطیل در شهرستان ری شدت یافته است.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه های نظارتی بایستی جمع‌آوری مراکز غیرمجاز استخراج بیت کوین را در راستای کاهش مصرف برق پیگیری و در دستور کار قرار دهند، افزود: عمده فعالیت غیرمجاز استخراج بیت کوین در مراکزی است که تعرفه برق کشاورزی و صنعتی دارند.

توکلی اضافه کرد: تعرفه پایین قیمت برق صنعتی و کشاورزی موجب شده افراد سودجو این مراکز را برای انجام فعالیت های خود انتخاب کنند.

به گزارش ایرنا، این مسئول با بیان اینکه طی بازرسی های صورت گرفته تا کنون ۵۰۰ ماینر استخراج پول مجازی بیت کوین در شهرستان ری کشف و ضبظ شد، خاطرنشان کرد: روز گذشته ۱۵۰ ماینر در یک واحد مرغداری کشف و ضبط شد.

پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه های خانگی تولید می شد اما در سال های اخیر دستگاه هایی مخصوص تولید این پول مجازی (ماینر) ساخته شده است که واردات و استفاده از آنها در ایران غیر مجاز است.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید