بیش از ۴ میلیون تهرانی دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

    کد خبر :840421
بیش از ۴ میلیون تهرانی دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

زالی گفت: تا صبح امروز ۴ میلیون و ۷۱۰ هزار نفر دوز اول واکسن کرونا را در تهران دریافت کرده‌اند.

علیرضا زالی، فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاح مرکز واکسیناسیون صنایع هوایی وزارت دفاع (پنها) با اشاره به اینکه این مرکز دو‌مین مرکز تزریق واکسن وزارت دفاع است، اظهار کرد: در حال حاضر میزان واکسیناسیون باید در کشور از شتاب بیشتری برخوردار شود و برای رسیدن به یک ایمنی جمعی کافی، باید ۸۱ درصد از جمعیت هدف ایران واکسینه شوند.

او ادامه داد: در حال حاضر با انجام واکسیناسیون در کشور، میزان مرگ و میر‌ها به میزان هفت درصد، بستری‌های عادی ۳ درصد و میزان بستری در بخش مراقبت‌های ویژه در حدود ۲ درصد کاهش یافته است.

زالی با بیان اینکه به رکورد ۱۳۲ هزار تزریق در کشور رسیده ایم، گفت: تا صبح امروز ۴ میلیون و ۷۱۰ هزار نفر دوز اول واکسن را در تهران دریافت کرده اند که یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر هر دو دوز واکسن را زده اند.

فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در تهران افزود: حفظ امنیت تراز تجمیعی به خصوص مراکز غیر دانشگاهی، برعهده نیروی انتظامی و در دانشگاه‌های علوم پزشکی برعهده حراست دانشگاه است.

او گفت: تا به امروز ۱۴۰۹ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند. در شبانه روز گذشته ۱۹۱۴ بیمار در بخش عادی، ۲۳۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند. با فعال سازی کمیته‌های ترخیص در روز گذشته ۱۵۰۰ بیمار با وضعیت جسمانی خوب از مراکز درمانی مرخص شده اند.

در ادامه امیر افشین خواجه فرد، رئیس سازمان صنایع هوایی نیرو‌های مسلح اظهار کرد: با راه اندازی این مرکز واکسیناسیون امیدواریم، بتوانیم روزانه بیش از یک هزار واکسن تزریق کنیم. این مرکز این امکان را دارد تا به صورت شبانه روزی کار تلقیح را انجام دهد.

به گزارش دانشجو، سعید شعبانیان، معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع نیز گفت: به شرط تامین واکسن می‌توانیم روزانه بیش از ۱۵۰۰ تزریق را انجام دهیم. ما همه امکانات را در اختیار ستاد کرونای کشور و به خصوص تهران گذاشته ایم تا اقدامات بهتری برای مقابله با این ویروس انجام شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید