جدیدترین اخبار
2 دی 1400 ساعت 10:02 سبک زندگی کد خبر :872955
برای چاپ کلیک کنید

۴ علت که مانع کاهش وزن شما می‌شود

۴ علت که مانع کاهش وزن شما می‌شود

هنگام شروع رژیم، افراد در ابتدا آسان و راحت وزن کم می‌کنند اما با گذشت زمان، سیر کاهش وزن در آنها متوقف و کند می‌شود و این موضوع باعث کاسته شدن انگیزه و رضایت می‌شود.

در این مطلب با چهار عامل را که مانع کاهش وزن می‌شوند.

افراد زیادی با هدف لاغری به صورت خودسرانه عمل کرده و بدون کمک گرفتن از متخصص یا مطالعه کافی در این زمینه اقدام به رژیم گرفتن می‌کنند. این موضوع به بدن آسیب وارد می‌کند و شما به جای از دست دادن چربی، آب و بافت ماهیچه‌ای خود را از دست می‌دهید. از دست دادن ماهیچه باعث کند شدن روند لاغری در افراد می‌شود. برای رسیدن به تناسب اندام، چیزی که مهم و قابل توجه است، از دست دادن بافت چربی است، نه کاهش وزن. در این مطلب چهار عامل دیگر را که مانع از کاهش وزن می‌شوند می‌خوانید:

۱) به چیزی که می‌خورید توجه نمی‌کنید

آگاهی از مهم‌ترین نکاتی است که باید به هنگام کاهش وزن و رژیم به آن توجه کرد. تحقیقات نشان داده افرادی که از غذاهای خود عکس می‌گیرند وزن بیشتری نسبت به سایرین کم می‌کنند! این روش باعث می‌شود شما متوجه باشید که دقیقاً چه چیزی مصرف می‌کنید و چه مقدار غذا می‌خورید.

۲) غذای سالم نمی‌خورید

کیفیت مواد غذایی و رژیم از نکات مهم و قابل توجه است. تغذیه سالم به شما کمک می‌کند که بتوانید رژیم سالمی را دنبال کنید و به نتیجه مطلوبی برسید. بهتر است برچسب‌های ارزش غذایی را مورد بررسی قرار دهید و به میزان قند و چربی محصولات غذایی توجه کنید. از مصرف محصولات فرآوری شده خودداری کنید و مواد غذایی تازه را جایگزین این محصولات کنید.

۳) خواب کافی ندارید

خواب به اندازه و کافی یکی از مهم‌ترین عوامل در حفظ تناسب اندام، سلامت جسمی و روحی افراد به شمار می‌آید. تحقیقات نشان داده است که کمبود خواب می‌تواند یکی از دلایل بروز چاقی باشد. بزرگسالان و کودکانی که دچار کم‌خوابی هستند ۵۵ تا ۸۹ درصد بیشتر از سایر افراد در معرض خطر چاقی قرار دارند.

۴) آب کافی نمی‌نوشید

نوشیدن میزان کافی آب، سوخت ساز بدن را افزایش می‌دهد. یک مطالعه ۱۲ هفته‌ای روی افراد چاق نشان داد افرادی که ۳۰دقیقه قبل از مصرف غذا یک لیوان آب نوشیدند ۴۴٪ وزن بیشتری نسبت به سایرین کم کرده‌اند. نوشیدن آب را جدی بگیرید و در طول روز به میزان لازم آب بنوشید. آب یک نوشیدنی بی‌خطر و بدون کالری است که علاوه بر کاهش وزن، به شما کمک می‌کند سالم‌تر بمانید.

صداوسیما

روی خط خبر

  • رئیس شورای شهر تهران در بیمارستان بستری شد
  • قیمت جدید مرغ در بازار
  • قیمت جدید انواع نان بسته‌بندی شده در بازار
  • واکنش وزیر نفت به خبر قطع شدن صادرات گاز به ترکیه
  • برف و سیل ۷ محور شریانی را مسدود کرد
  • یک مسئول: کانال ترانزیتی روسیه – ایران -هند احیا می‌شود
  • شرایط پرداخت «دستمزد ایام بیماری» به بیمه‌شدگان مبتلا به اُمیکرون
  • وزیر: مدارس باید آموزش حضوری را از سر بگیرند
  • برای اولین بار چهره شکارچی خانه وحشت منتشر شد
  • نرخ ۲۱ ارز افزایش یافت
  • سایه مذاکرات وین بر بازارهای ارز و سکه
  • حمله داعش به نزدیکی مرز ایران ناکام ماند
  • پیشنهاد روسیه به ایران برای یک توافق موقت
  • رییس پلیس راهور: کارت خودرو تغییر می‌کند
  • سیدمحمد مرندی: آنها می‌دانند که کار بیشتری نمی‌توانند انجام بدهند
  • تشخیص سریع کرونا با کمک اشعه ایکس
  • وزیر ورزش درباره ورود تماشاگران به ورزشگاه‌ها: هنوز به قطعیت نرسیده‌ایم
  • توییت اولیانوف در پی دیدار با باقری کنی
  • آمریکا: برای پایان موفقیت‌آمیز برجام، همچنان فرصت وجود دارد
  • وزیر بهداشت: فردا برای اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی تصمیم می‌گیریم
  • انجام ۱۰۷۸ ماموریت توسط امدادگران هلال احمر
  • اختصاص بسته‌های تشویقی به پزشکان برای ماندگاری در مناطق محروم
  • تجارت نیم میلیارد یورویی ایران و اروپا در ۱ ماه
  • زیان ۲۰ میلیون تومانی سهامداران عدالت
  • آغاز طوفان شن در ریگان
  • رقم مالیات خودرو‌های لوکس اعلام شد
  • ادعا‌های بی اساس وزیر خارجه انگلیس درباره ایران
  • جزئیات جشنواره فروش بهاره اعلام شد
  • نشست اضطراری رئیس جمهور با مسئولان جنوب استان کرمان
  • نشست اعضای برجام و آمریکا بدون حضور ایران