۳ دلیل قطع پرواز ایرلاین‌های ایرانی به فرودگاه نجف

    کد خبر :158544

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تشریح دلایل قطع پرواز ایرلاین‌های ایرانی به فرودگاه نجف از امروز گفت: با انتقال پرواز عتبات عالیات شرکت‌های هواپیمایی داخلی به بغداد، ۸۵درصد حجم کل پروازهای فرودگاه نجف کاهش می‌یابد.

مقصود اسعدی سامانی  با بیان این‌که از امروز پروازهای عتبات عالیات از طریق فرودگاه بغداد انجام می‌شود،‌ اظهار کرد: از قبل از اربعین حسینی(ع) موضوع قطع پروازها مطرح بود، مذاکراتی برای حل این مشکل با فرودگاه نجف صورت گرفته اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.

وی با بیان این‌که قیمت بلیت پروازهای بغداد افزایش نمی‌یابد، تصریح کرد: به‌تازگی فرودگاه نجف اعلام کرده که از اول ماه دسامبر (چند روز دیگر) ایرلاین‌ها 5 دلار به‌عنوان عوارض امنیتی پرداخت کنند که قطعاً این عوارض به مسافران منتقل می‌شد و در نتیجه قیمت بلیت افزایش می‌یافت.

وی ادامه داد: از سوی دیگر نرخ سوخت از چندی پیش از 98 سنت به یک دلار و 42 سنت افزایش یافته است، فرودگاه نجف همچنین طی نامه‌ای عوارض فرودگاهی را از 23 نوامبر 2017 از 100 هزار دینار به 150 هزار دینار عراقی افزایش داد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تأکید بر این‌که این موارد باعث افزایش قیمت تمام‌شده پرواز به نجف می‌شود، اظهار کرد: ایرلاین‌های ایرانی نیز ناگزیر بودند که این هزینه‌ها را از زائران بگیرند و در نتیجه نرخ بلیت گران می‌شد.

سامانی بیان کرد: بنابراین شرکت‌ها تصمیم گرفتند برای جلوگیری از فشار به زائران،‌ پروازهای نجف را به فرودگاه بغداد منتقل کنند.

در گفت‌وگو با  تسنیم وی با یادآوری این‌که 85 درصد پروازهای فرودگاه نجف مربوط به زائران ایرانی عتبات عالیات است، گفت: از امروز 100 درصد پرواز ایرلاین‌های ایرانی به نجف به فرودگاه بغداد منتقل می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید