۳ حرکت کششی که باید بعد از بیدار شدن انجام دهید

    کد خبر :850476
۳ حرکت کششی که باید بعد از بیدار شدن انجام دهید

بلند شدن ناگهانی و بیرون آمدن از رختخواب کار درستی نیست و بهتر است با تحریک عضلات و ذهن، بدن خود را به آرامی در حالت بیداری قرار دهید تا در طول روز دچار ناراحتی عضلانی نشوید.

انجام حرکت‌های کششی‌ می‌تواند بهترین انتخاب شما برای شروع فعالیت‌های روزمره‌تان باشد. این حرکت‌های کششی شامل حرکات نرم و مکرر است. این کار به توزیع مایعات، خون و مواد مغذی در بدن کمک می‌کند.

کشش تمام بدن

همچنان که زیر پتو هستید، انگشتان دستانتان را در هم قفل کنید و به سمت بالای سر بکشید و حین عمل دم که هوا را وارد ریه می‌کنید، کف دست‌ها را به سمت دیوار یا قسمت پشتی تخت بچسبانید. در همین هنگام، پاها را به سمت روبه‌رو و انگشتان پا را به سمت جلو بکشید. آرنج‌ها و زانوها را صاف نگه دارید. این وضعیت کششی را به مدت ۵ ثانیه نگه دارید و سپس با بازدم، نفس را خارج کنید. برای آرامش بدن این حرکت را سه بار مکرر انجام دهید.

کشش زانو به سمت قفسه سینه

به پشت دراز بکشید. زانوهایتان را خم کنید و کف پا را روی تشک بگذارید. دست‌ها را دور پاهایتان قلاب کنید و به کمک آن‌ها پا را به سمت قفسه سینه بالا بیاورید. سرتان را روی بالشت ثابت نگه دارید و این حرکت را با شمارش ۱۰ نفس آرام و طولانی پایان دهید. این حرکت برای تقویت عضلات پایین کمر مفید است.

حرکت کششی خم به جلو

همان‌طور که روی تخت به پشت دراز کشیده‌اید، پاها را به سمت جلو بکشید و بالاتنه را صاف نگه دارید. با ورود هوا به ریه، ستون فقرات را کش دهید و پس از عمل بازدم، خیلی آرام بالاتنه را به سمت پاها بکشید و تا پاشنه پا نزدیک کنید. گردن را رو به پایین آویزان کنید و این حالت را به درازای ۱۰ نفس عمیق حفظ کنید. این حرکت برای تقویت ماهیچه پشت ران، لگن و ستون فقرات مفید است.

خراسان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید