۱۵ ملوان آزاد شده از هند وارد کنارک شدند

    کد خبر :781740

رییس دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در منطقه آزاد چابهار گفت: ۱۵ ملوان ایرانی ساکن جنوب سیستان و بلوچستان پس از ۱.۵ سال تلاش و رایزنی در دهلی نو اوایل هفته آزاد و پس از بازگشت به میهن اسلامی امروز /دوشنبه/ وارد شهرستان کنارک شدند.

حمیدرضا طوسی در گفت‌وگو با ایرنا اظهارداشت: این ملوانان ایرانی ساکن سیستان و بلوچستان حدود یک و نیم سال پیش به علت خرابی لنچ و ورود به آب‌های سرزمینی هند توسط گارد ساحلی این کشور دستگیر و زندانی شده بودند که بعد از این موضوع و با پیگیری‌های بعمل آمده توسط وزارت امورخارجه، سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو و دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در منطقه آزادچابهار آزاد شدند.

وی گفت: طی یک و نیم سال گذشته سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی و نیز سرکنسولگری کشورمان در حیدر آباد هند تلاش‌های زیادی را برای آزادی زندانیان انجام داد و در این راستا دیدارها و ملاقات‌های بسیاری با مقامات دولتی و قضایی این کشور توسط سفیر کشورمان انجام شد.

رییس دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در منطقه آزاد چابهار ادامه داد: با آزاد شدن این ملوانان و برگشت آنان به کشور حدود هشت زندانی در آن کشور داریم که امیدواریم با پیگیری‌های در حال انجام موجب تسریع در فرایند رسیدگی قضایی به پرونده آنان و شاهد آزادی همه ملوانان باشیم.

وی اظهارداشت: صیادان باید توجه داشته باشند رفتارهای مجرمانه و همچنین تجاوز به حریم و قلمرو آب‌های ساحلی کشورها جرم محسوب شده و مشکلاتی را برای خود، خانواده و همچنین دستگاه دیپلماسی کشور بوجود خواهند آورد و لازم است در این زمینه آموزش‌های لازم توسط دستگاه‌های ذیربط به آنان داده شود.

طوسی گفت: براساس آخرین آمارها یکهزار و ۲۶۵ فروند قایق فایبرگلاس، ۱۶۳ فروند قایق چوبی، ۴۳۶ فروند لنج یخی و ۵۲۴ فروند لنج سردخانه دار با ۲۱ هزار و ۷۸۱ نفر صیاد دائمی و فصلی در قالب ۳۴ تعاونی صیادی در حوزه اداره‌کل شیلات سیستان و بلوچستان فعالیت دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید