۱۰ کشور اروپایی از انرژی هسته‌ای حمایت کردند

    کد خبر :852124
۱۰ کشور اروپایی از انرژی هسته‌ای حمایت کردند

تعداد ۱۰ کشور از اعضای اتحادیه اروپا طی گزارشی خواستار آن شدند که انرژی هسته‌ای تا قبل از پایان سال جاری میلادی در چارچوب طبقه‌بندی این اتحادیه و جزء انرژی‌های سبز قرار گیرد.

۱۰ کشور عضو اتحادیه اروپا ضمن حمایت از انرژی هسته‌ای، خواستار آن شده‌اند تا این نوع انرژی در فهرست انرژی‌هایی که برای آب و هوا و محیط زیست مفید است، قرار گیرد.

فرانسه، رومانی، جمهوری چک، فنلاند، اسلواکی، کرواسی، اسلوونی، بلغارستان، لهستان و مجارستان ۱۰ کشوری هستند که گزارشی در حمایت از انرژی هسته‌ای منتشر کردند.

آنها اعلام کردند که «بسیار ضروری است که انرژی هسته‌ای قبل از پایان امسال در چارچوب طبقه بندی اروپا قرار گیرد»، چرا که «از مصرف کنندگان اروپایی در برابر بی ثباتی قیمت محافظت می‌کند» و به استقلال منابع تولید برق اتحادیه اروپا در بحبوحه افزایش قیمت گاز کمک می‌کند.

کشورهای مذکور همچنین در گزارش خود به این مسئله اشاره کردند که توسعه صنعت هسته‌ای اتحادیه اروپا می‌تواند نزدیک به یک میلیون شغل در اروپا ایجاد کند.

به گزارش مهر، مصالحه سبز اروپا (European Green Deal) توسط «اورزلا فون در لاین» رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در پی تصدی این سمت در دسامبر ۲۰۱۹ پیشنهاد شد که هدف آن کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای اتحادیه اروپا به صفر خالص تا سال ۲۰۵۰ است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید