یک کتاب جنجالی در صدر پرفروش‌ها در آمریکا

    کد خبر :680526

رمان «غبار آمریکایی» نوشته «جنین کامینز» که در روزهای اخیر حواشی بسیاری را به دنبال داشت، در جدیدترین فهرست هفتگی رمان‌های پرفروش نشریه نیویورک‌تایمز در جایگاه اول به چشم می‌خورد.

رمان «‌غبار آمریکایی» نوشته «جنین کامینز» داستان زنی مکزیکی از طبقه متوسط را روایت می‌کند که پس از کشته‌ شدن همسر خبرنگارش و دیگر اعضای خانوده‌اش توسط یک باند مواد مخدر در مکزیک، به‌همراه پسر هشت‌ساله‌اش به سمت مرز مکزیک و ایالات متحده فرار می‌کند. در روزهای گذشته این کتاب به دلیل نوع روایتش از مهاجرت با انتقادهای فراوانی مواجه شده است؛ این درحالی است که نویسندگان مشهوری همچون «استفن کینگ» و «‌آن پچت» این اثر را مورد تحسین قرار داده‌اند.

منتقدان این رمان معتقدند، «غبار آمریکایی» تصویری ناآگاهانه از مکزیک به مخاطب ارائه می‌دهد که به واسطه آن به کلیشه‌های سابق درباره این کشور نیز دامن زده می‌شود. چندی پیش «سلما هیک» هنرپیشه آمریکایی – مکزیکی پس از مواجهه با انتقادهای بسیار برای معرفی این کتاب، عذرخواهی و اعلام کرد بی‌آن‌که آن را مطالعه کرده باشد اقدام به تبلیغ آن کرده است.

به گزارش ایسنا،رمان موفق «‌جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» نوشته «دلیا اوئنز» که برای مدت طولانی در صدر فهرست پرفروش‌های داستانی نیویورک‌تایمز قرار داشت با قرار گرفتن رمان «غبار آمریکایی» در این جایگاه، این‌بار در رتبه دوم به چشم می‌خورد. این هفتاد و سومین هفته‌ای است که رمان «جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» که نخستین تجربه داستان‌نویسی نویسنده‌اش محسوب می‌شود،‌ در این فهرست حضور دارد.

رمان «گمشده» نوشته «جیمز پترسون» و «جیمز او بورن» نیز در دومین هفته در جایگاه سوم قرار گرفته است.

رمان‌های «چه سن جالبی» نوشته «کایلی رید» و «ادوارد عزیز» نوشته «آن ناپولیتانو» نیز به ترتیب جایگاه چهارم و پنجم این فهرست را به خود اختصاص داده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید