یک سوم مردم آمریکا قاطعانه یا احتمالا از انتخاب مجدد ترامپ حمایت می‌کنند

    کد خبر :455561

براساس نظرسنجی انجام گرفته مشخص شد که ۳۳ درصد از مردم آمریکا از انتخاب مجدد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری این کشور “قاطعانه” یا “احتمالا” حمایت می‌کنند و به او رای می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری هیل، بر اساس نظرسنجی موسسه هاروارد CAPS و Harris با حضور ۱۴۷۳ نفر این سوال‌ها مطرح شد که آیا آنها به طور قطع به دونالد ترامپ رای می‌دهند، احتمالا به او رای می‌دهند، به یک کاندیدای دموکرات رای می‌دهند، به طور قطع به یک کاندیدای دموکرات رای می‌دهند یا به یک کاندیدای دیگر یا مستقل رای می‌دهند.

۲۲ درصد از آنها گفتند که به طور قطع به ترامپ رای می‌دهند در حالی ۱۱ درصد گفتند احتمالا به او در انتخابات ۲۰۲۰ رای می‌دهند.

همچنین ۱۱ درصد دیگر هم گفتند که در انتخابات ۲۰۲۰ به یک کاندیدای دیگر رای می‌دهند درحالیکه ۱۳ درصد اعلام کردند هنوز مطمئن نیستند.

ترامپ به احتمال زیاد در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری هم شرکت می‌کند. او ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ و دقیقا همان روزی که سوگند ریاست جمهوری را برای دور نخست این سمت یاد کرد، برای دور دوم هم اعلام آمادگی کرد.

هم‌چنین جدیدترین نظرسنجی این دو موسسه میزان رضایت از ترامپ را ۴۴ درصد اعلام کرد که بالاتر از برخی از نظرسنجی‌هایی است که نشان می‌دهد ترامپ اصلا عملکرد رضایت بخشی ندارد.

ترامپ به شخصه امیدوار است که بتواند در دور بعدی انتخابات ۲۰۲۰ پیروز شود و راه بیل کلینتون و باراک اوباما، روسای جمهوری سابق آمریکا را بپیماید که حتی با از دست دادن اکثریت مجلس نمایندگان در انتخابات گنگره موفق شدند در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری پیروز شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید