یک روزنامه سوئیسی گزارش داد: احتمال روزافزون خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا

    کد خبر :454399

یک روزنامه سوئیسی در مطلبی نوشت با گذشت هر روز احتمال خروج نامنظم انگلیس از اتحادیه اروپا افزایش می یابد و اروپا همچنان به تلاش های خود برای آمادگی به منظور وقوع بدترین سناریو در این راستا ادامه می دهد.

به گزارش بازتاب ، روزنامه سوئیسی “نویه زوریخه سایتونگ” در مطلبی نوشت: با هر روزی که می گذرد خطر خروج نامنظم انگلیس از اتحادیه اروپا افزایش می یابد. بخصوص کشورهای همسایه انگلیس اقتصاد خود را برای وقوع بدترین سناریو در این راستا آماده می کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: حتی در روزهای تعطیل هم آمادگی کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای یک خروج نامنظم انگلیس از اتحادیه اروپا ادامه می یابد. زمان فشار می آورد، تنها حدود صد روز زمان باقی مانده است تا انگلیس از اتحادیه اروپا خداحافظی کند. خطر اینکه این جدایی بدون توافق شکل گیرد با گذشت هر روز افزایش می یابد. آماده سازی ها برای این سناریو در سطح اتحادیه اروپا پیشرفت خوبی دارد. بعد از اینکه مذاکرات سختی اخیرا انجام شد حالا بروکسل خود را کمی سازگارتر نشان می دهد. با این حال یکی از مقامات کمیسیون اروپا در برابر رسانه های انگلیسی این مسئله را آشکار کرده است که محدود کردن آسیب های برگزیت برای 27 کشور عضو اتحادیه اروپا برای ما اولویت دارد.

با این همه کمیسیون اروپایی به 27 عضو اتحادیه اروپا توصیه می کند که با شهروندان انگلیسی که در کشور آن ها اقامت دارند سخاوتمندانه برخورد کنند. در مجموع حدود 1 میلیون انگلیسی در کشورهای اتحادیه اروپا زندگی می کنند. با این همه این مسئله مشخص نیست که برای انگلیسی ها دسترسی به تامین سلامت و بهداشت، خدمات اجتماعی و دیگر خدمات در صورت خروج نامنظم انگلیس از این اتحادیه چگونه است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است بخصوص از نظر اقتصادی همسایگان مستقیم انگلیس تحت تاثیر یک خروج نامنظم این کشور از اتحادیه اروپا قرار دارند و این کشورها شامل ایرلند، فرانسه، هلند و بلژیک هستند. بخصوص در ایرلند نگرانی هایی درباره توقف صادرات و مسائل ارزی وجود دارد.

مذاکره‌کنندگان برگزیت در اروپا و انگلیس بالاخره چندی پیش به توافقی در این باره دست یافتند، اما هیجانات و نگرانی‌ها درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا همچنان ادامه دارد. اروپا و لندن با نگرانی در انتظار رأی پارلمان انگلیس به این توافق هستند که البته امیدی به آن هم نمی‌رود.

“ترزا می” نخست وزیر انگلیس در تلاش است تا پیش‌نویس توافق برگزیت با رهبران اروپایی را به‌تصویب پارلمان برساند.

رهبران اتحادیه اروپا لندن را برای پذیرفتن توافق برگزیت تحت فشار قرار داده‌اند. اکثر رهبران اروپایی بر این مسئله تأکید کرده‌اند که هیچ گونه مذاکرات مجددی درباره برگزیت اتفاق نخواهد افتاد.

توافق برگزیت برای تصویب نهایی نیاز به 320 رأی مثبت از 650 نماینده پارلمان خواهد داشت. هنوز سرنوشت نهایی توافق برگزیت به‌درستی مشخص نیست. سناریوهایی که ممکن است طی روزهای آینده رخ دهد شامل این موارد است: توافق برگزیت در نهایت موفق به کسب حمایت پارلمان خواهد شد، بریتانیا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد یا حتی یک همه‌پرسی دیگری درباره برگزیت برگزار شود.

در نهم ژانویه نمایندگان پارلمان انگلیس باید بحث‌های خود را درباره توافق برگزیت آغاز کنند. رأی‌گیری درباره این توافق در اواسط ژانویه انجام می‌گیرد. نخست وزیر انگلیس ر‌أی‌گیری درباره این توافق در 11 دسامبر را به‌دلیل نگرانی درباره جایگاه خود لغو کرد.

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برای 29 ماه مارس سال 2019 برنامه‌ریزی شده است. تا پایان سال 2020 یک مرحله گذار برای انگلیس برنامه‌ریزی شده است که در آن در انگلیس همچنان قواعد اتحادیه اروپا اعتبار دارد. این زمان که در صورت لزوم می‌تواند تا دو سال تمدید شود تنها در صورتی اعتبار دارد که دولت انگلیس قبل از خروج توافق جدایی از این اتحادیه را امضا کند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید