یکه تازی شرکت میهن در افزایش قیمت محصولات/ افزایش 50 درصدی قیمت بستنی در یک چشم بر هم زدن

    کد خبر :774716

در روز و هفته هایی که به نظر می رسد مدیریت و کنترل قیمت بسیاری از محصولات از اختیار مدیران و نهادهای نظارتی خارج شده است، هستند شرکت های تولیدی فراوانی که با سوء استفاده از شرایط پیش آمده پیوسته در حال افزایش قیمت محصولاتشان هستند. مثل شرکت میهن که در یک چشم برهم زدن اقدام به افزایش 50 درصدی قیمت یکی از محصولاتش کرده است.

بازتاب؛ آرش خداپرست– شرکت تولیدی میهن که در حوزه تولید محصولات لبنی فعال است را باید به نوعی سرآمد شرکت های مدافع افزایش قیمت محصولات قلمداد کرد؛ شرکتی که گویا از ضعف و ناکارآمدی های پیش آمده در حوزه نظارت و کنترل قیمت ها به خوبی بهره می برد و پیوسته قیمت محصولاتش را افزایش می دهد.

اگرچه در شرایط کنونی اقتصاد کشور که تورم لجام گسیخته همه بخش های اقتصادی را تحت تأثیر قرار داده است و بسیاری از محصولات افزایش قیمت داشته اند، افزایش قیمت در محصولات شرکت میهن نیز منطقی به نظر می رسد، اما موضوع زمانی قابل تأمل و نگران کننده می شود که بدانیم، این شرکت در یک چشم بر هم زدن اقدام به افزایش بسیار زیاد محصولاتش می کند.

به طور مثال در حالی که هم اینک شهروندان می توانند در بازار بستنی یک لیتری با پاکت مقوایی شرکت میهن را با قیمت درج شده 20هزار تومان تهیه و مصرف کنند، تولید جدید این محصول در شرکت میهن با قیمت 30 هزار تومان روانه بازار شده است.

این یعنی هنوز بستنی های یک لیتری قبلی در بازار تمام نشده، تولید جدید این محصول با 50 درصد افزایش به بازار عرضه شده است.

افزایشی زیاد و غیر قابل تصور که بدون شک از یک سیر طبیعی و منطقی تبعیت نکرده و بیشتر محصول یک چرخه ناقص محاسباتی و نظارتی است تا روند طبیعی افزایش قیمت ها.

بررسی ها نشان می دهد این افزایش 50 درصدی قیمت ها تنها محدود به این مقطع زمانی و محصول مشخص مورد اشاره نیست و پیشتر نیز در تابستان سال جاری و در کمتر از یک ماه شرکت میهن به یک باره اقدام به افزایش 50 درصدی قیمت آبمیوه های خود کرده بود.

از آنسو نیز شهروندان در فصل تابستان و درشبکه های اجتماعی از وجود یک محصول مشخص شرکت میهن با سه قیمت متفاوت در فروشگاه ها خبر داده بودند.

توضیح دقیق اینکه در ماه های گذشته محصول پنیر شرکت میهن نیز با افزایش قیمت وحشتناک رو به رو شده بود و این سبب شد در مقطعی پنیر 520 گرمی میهن با سه قیمت 13200 تومان، 14900 تومان و 19000تومان عرضه شود؛ محصولی که البته در حال حاضر بازهم شاهد افزایش قیمت بوده و به قیمت 22500 تومان رسیده است.

اگرچه برای اثبات بی ثباتی در بازار به ویژه در حوزه محصولات لبنی و نیز به صورت مشخص یکه تازی شرکت میهن در روند افزایش قیمت ها، شاهد و مثال های فراوان دیگری نیز وجود دارد، اما اشاره به همه این مثال ها از حوصله گزارش حاضر خارج است.

گزارشی که اثبات می کند روند افزایش قیمت محصولات تولیدی به ویژه در شرکت میهن با شک و شبهه های فراوانی رو به رو است و شوربختانه نهادهای نظارتی و مسئول نیز توان مقابله و برخورد با این روندها را ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید