یورو تا پایان هفته گران نمی‌شود

    کد خبر :456030

یک تحلیلگر اقتصادی می‌گوید: قیمت یورو تا پایان هفته با تغییرات چشم‌گیری روبه‌رو نخواهد شد. بر اساس آخرین آمار، یورو به نرخ 12 هزار و 300 تومان معامله شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان این هفته این نرخ به همین منوال باقی بماند.

به گزارش بازتاب و به نقل از تجارت‌نیوز، اعمال محدودیت برای بازار صادراتی کالاهای نفتی قیمت ارزهای خارجی را در بلندمدت افزایش خواهد داد؛ این در حالی است که کارشناسان اقتصادی معتقدند که نرخ ارزهای خارجی همانند گذشته افسارگسیخته اوج نخواهد گرفت. پیش‌بینی هفتگی وضعیت ارزهای خارجی موضوع جذابی است که یک تحلیلگر اقتصادی معتقد است که قیمت یورو تا پایان هفته گران نخواهد شد.

محمود باغجری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه قیمت یورو تا پایان هفته چه روندی را طی خواهد کرد؟ به تجارت‌نیوز گفت: به‌نظر می‌رسد که قیمت یورو تا پایان هفته با تغییرات چشم‌گیری روبه‌رو نخواهد شد. بر اساس آخرین آمار، یورو به نرخ 12 هزار و 300 تومان معامله شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان این هفته این نرخ به همین منوال باقی بماند.

یک تحلیلگر مسائل اقتصادی به قیمت واقعی یورو اشاره و اظهار کرد: چنانچه اتفاق خاصی در اقتصاد ایران رخ ندهد قیمت ارزهای خارجی بین 10 تا 15 درصد گران خواهد شد. یعنی قیمت واقعی یورو حداکثر بین نرخ‌های 13 هزار و 800 تا 14 هزار تومان خواهد ایستاد. در شرایط فعلی، بالاتر از این نرخ نیز رقمی غیرواقعی است و نباید انتظارات تورمی میزان حباب را در ارزهای خارجی ایجاد کند.

او افزود: به هر حال افزایش نرخ ارزهای خارجی در بلندمدت دور از انتظار نیست، این در حالی است که قیمت دلار و یورو طی ماه‌های گذشته به‌طور هیجانی افزایش نخواهد یافت.

هر چند که طی یک هفته گذشته نرخ ارزهای خارجی با نوسانات جزئی روبه‌رو بوده اما اخذ برخی سیاست‌ها از سوی مدیران پولی کشور توانسته جلوی افزایش هیجانی نرخ دلار و یورو را بگیرد. فعالان اقصادی هم معتقدند چنانچه اتفاق سیاسی خاصی در جهان رخ ندهد، نرخ ارزهای خارجی با همین رویه ادامه خواهد یافت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید