یورو به بالاترین نرخ دو هفته‌ای خود رسید

    کد خبر :297171

پس از این‌که یکی از مقامات اعلام کرد بانک مرکزی اروپا برنامه مشوق‌های مالی خود را تا پایان امسال کاهش می‌دهد، یورو به بالاترین سطح دو هفته‌ای خود نزدیک شد.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، پس از این‌که یکی از مقامات اعلام کرد بانک مرکزی اروپا برنامه مشوق‌های مالی خود را تا پایان امسال کاهش می‌دهد، یورو به بالاترین سطح دو هفته‌ای خود نزدیک شد، در حالی که سود ارواق ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا بالاترین رکورد ۱.۵ هفته‌ای خود را ثبت کرد.
رشد اقتصادی قدرتمند، بانک مرکزی را بیش از پیش متقاعد کرده است که تورم دوباره به سمت سطح هدف این بانک حرکت می‌کند. اقتصاددان ارشد بانک مرکزی اروپا، پیتر پریت، در روز چهارشنبه گفت: به این ترتیب احتمالا در جلسه هفته آینده اطلاعات بیشتری راجع به پایان برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی ارائه خواهد شد.

این اظهارات باعث شد که نرخ یورو تا ۱.۷۹۶ دلار جهش کند که بالاترین سطح آن از ۲۲ می تا کنون است. در پایان معاملات، یورو همچنان ۰.۵ درصد بالاتر از نرخ روز گذشته خود باقی ماند و در ۱.۷۷۵ دلار تبادل شد. شاخص دلار هم در برابر ارزهای مهم جهان ۰.۲۷ درصد افت کرد.

تحلیل‌گران می‌گویند که وحشت از کاهش برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی اروپا باعث شده است تا سرمایه‌گذاران به فروش اوراق قرضه آلمان و سایر اوراق قرضه دولتی اروپا هجوم بیاورند که در نتیجه قیمت این اوراق کاهش یافته و سود آن‌ها جهش کرده است و این موج به فروش اوراق خزانه‌داری آمریکا هم منجر شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید