یارانه جبرانی مسکن است/ منتظر تورم شدید باشیم

  • اقتصادی
  • سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۷:۰۰
    کد خبر :909004

مصطفی هاشمی طبا، فعال سیاسی گفت: یارانه نقدی مُسکنی است که داده می‌شود ولی مدتی دیگر به علت این که بودجه‌های دولت شدیدا دچار تورم می‌شود، دولت در پرداخت یارانه ناتوان می‌شود.

فعال سیاسی در پاسخ این سوال که حالا که دولت یارانه‌ نقدی تا ۴۰۰ هزار تومان را برای مردم در نظر گرفت، پرداخت یارانه نقدی چه تاثیری بر تورم خواهد داشت؟

یارانه نقدی مُسکنی است که داده می‌شود ولی مدتی دیگر به علت این که بودجه‌های دولت شدیدا دچار تورم می‌شود، دولت در پرداخت یارانه ناتوان می‌شود و از پس آن برنمی‌آید. برای مثال در روزهای آینده برنامه دولت برای قیمت ارز در بازار ارز آزاد چه خواهد بود؟ برای تامین یارانه نقدی باید نفت بفروشیم و برای فروش نفت باید به دنبال سازش‌کاری با دنیا برویم اما آیا سیاست خارجی ما در این راستا اقدام می‌کند؟ الان در وضعیتی قرار داریم که نفت کمتر و ارزان‌تر می‌فروشیم، بنابراین در معادلات ارزی دچار مشکل می‌شویم. این موارد به سادگی قابل حل و فصل نیست. تاکید می‌کنم که اگر سیاست خارجه انقلابی در پیش گرفته‌ایم باید در داخل کشور نیز همین سیاست پیش گرفته شود و به عبارتی دیگر سیستم سهمیه‌بندی و یارانه‌ای در داخل کشور پیاده شود.

تورم شدید در راه است . کمبودهای بسیاری در کشور وجود دارد و اگر حتی ۵ درصد کمبود کالا در بازار مشاهده شود، قیمت کالا حداقل ۵۰ درصد بالا می‌رود. ما مجبوریم در داخل کشور سیاست‌های کنترلی همراه با سیاست‌های انقلابی را به کار ببریم.

خبرآنلاین/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید