گوگل گوشی های پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو را معرفی کرد

    کد خبر :832931

شرکت گوگل همانند برخی برندها به تولید گوشی هوشمند می‌پردازد و در این بین نسل جدید گوشی خود را تحت عنوان سری پیکسل 6 معرفی کرد. خانواده پرچمدار با پردازنده اختصاصی گوگل که از راه رسید.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار– امروز شرکت گوگل تصاویری اولیه از اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو را منتشر کرد. استفاده از پردازنده سفارشی جدید، سیستم دوربین بازبینی شده و طراحی جدید مهم‌ترین ویژگی‌های این هندست‌ها به‌شمار می‌روند.

گوشی‌های پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو از پردازنده جدید شرکت گوگل موسوم به Tensor بهره می‌گیرند. این تراشه از طراحی سفارشی برخوردار است؛ بدان معنا که حتی در صورت تولید تراشه توسط شرکت‌های ثالث نیز فرآیند طراحی آن کماکان توسط گوگل انجام می‌شود. این پدیده دقیقا مشابه رویکردی است که شرکت اپل در رابطه با تراشه‌های سری A مورد استفاده در گوشی‌های آی‌فون خود دنبال می‌کند.

در حال حاضر هیچ‌کدام از ویژگی‌های پردازنده Tensor در سری پیکسل 6 مورد تائید قرار نگرفته است. بعلاوه هنوز مشخص نیست که کدام شرکت مسئولیت تولید این تراشه برای گوگل را بر عهده دارد. اگرچه شایعات پیشین به نام سامسونگ اشاره داشتند. بر اساس اعلام گوگل به‌کارگیری این تراشه موجب می‌شود تا پیکسل 6 به سریع‌ترین، هوشمندترین و ایمن‌ترین گوشی پیکسلی تاریخ تبدیل شود.

هوش مصنوعی و قابلیت یادگیری ماشینی از جمله ویژگی‌های بارز این تراشه محسوب می‌شوند. ظاهرا این قابلیت‌ها در مقایسه با موارد پیش‌تر رویت شده در گوشی‌های پیکسلی بسیار پیشرفته‌تر هستند. در واقع به گفته گوگل این موضوع اصلی‌ترین دلیل برای سرمایه‌گذاری کمپانی روی طراحی تراشه اختصاصی خود بوده است. بدین‌ترتیب کمپانی قادر به پیاده‌سازی امکانات یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی در سطحی فراتر از توان تراشه‌های فعلی موجود در بازار خواهد بود.

برخی از این ویژگی‌های هوشمند در سیستم دوربین 2 اسمارت‌فون جدید گوگل به‌کار گرفته می‌شوند. هر 2 هندست از دوربین‌های عریض و فوق‌عریض مشابهی استفاده می‌کنند؛ اما پیکسل 6 پرو مجهز به یک لنز تله‌فوتو با بزرگنمایی 4 برابری نیز خواهد بود. در حال حاضر پیرامون مشخصات این دوربین‌ها هیچ‌گونه اطلاعاتی در دست نیست.

همچنین به‌نظر می‌رسد که گوگل در نسل جدید گوشی‌های پیکسلی خود، قابلیت‌های ضبط ویدیویی را نیز ارتقاء داده است. گزارشات اولیه نشان می‌دهند که اسمارت‌فون پیکسل 6 قادر به ضبط ویدیو با کیفیتی مشابه یا حتی بهتر از آی‌فون 12 پرو مکس اپل خواهد بود.

هر 2 اسمارت‌فون از نمایشگرهای به‌روزرسانی شده استفاده خواهند کرد. گوگل پیکسل 6 مجهز به یک پنل تخت 90 هرتزی خواهد بود؛ در حالی‌که پیکسل 6 پرو از یک نمایشگر خمیده 120 هرتزی استفاده خواهد کرد. هر 2 هندست مجهز به یک حفره کروی‌شکل در قسمت فوقانی جهت استقرار دوربین سلفی هستند.

بعلاوه الگوی طراحی هندست‌های امسال کاملا متمایز است. پیکسل 6 دارای قاب فلزی مات همراه با شیشه در قسمت پشتی است؛ در حالی‌که پیکسل 6 پرو از قاب فلزی براق همراه با شیشه در قسمت پشتی است. هر 2 دستگاه دارای دوربین نواری‌شکل با ظاهر کمی قدیمی هستند. این سبک طراحی یادآور گوشی نکسوس 6P است. هر 2 هندست در 3 مدل رنگی مختلف با ظاهری 2 رنگ در برخی مدل‌ها روانه بازار می‌شوند.

هر 2 هندست در زمان عرضه مجهز به سیستم‌عامل اندروید 12 به‌صورت پیش‌فرض خواهند بود. موارد فوق تقریبا تمامی جزئیات قابل دسترس پیرامون این هندست‌ها تا به امروز محسوب می‌شوند. اقدام اخیر گوگل بیش از آنکه یک رونمایی کامل از محصولات جدید باشد؛ به یک تیزر تبلیغاتی شباهت دارد. هر 2 گوشی پیکسلی در اواخر سال جاری و طی فصل پاییز (احتمالا حوالی ماه اکتبر) عرضه خواهند شد. در خصوص قیمت‌گذاری این هندست‌ها هیچ‌گونه جزئیاتی اعلام نشده است. با این‌حال انتظار می‌رود که گوشی‌های سری پیکسل 6 با برچسب قیمتی مشابه سایر هندست‌های پرچم‌دار روانه بازار شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید