گوگل کاملا مصمم به رقابت با ChatGPT است

    کد خبر :972009

ChatGPT در حال حاضر بحث بسیاری از افرادی است که در حوزه آی تی فعالیت دارند. براساس گزارش‌ها، مدل پردازش زبان مبتنی بر هوش مصنوعی باعث آشفتگی در سراسر جهان از جمله شرکت‌های فناوری شد.

بازتاب-گوگل یکی دیگر از رقبای قدرتمند در زمینه هوش مصنوعی است. به گفته ساندار پیچای، مدیرعامل این شرکت، گوگل ممکن است با اجازه دادن به کاربران برای “تعامل مستقیم” با مدل‌های زبان پیشرفته خود، ChatGPT OpenAI را به چالش بکشد. این می‌تواند یک حرکت هوشمندانه برای این شرکت باشد و در عین حال انحصار پلتفرم جستجوی گوگل را از بین ببرد و در نهایت بر خدمات اصلی گوگل مانند دستیار گوگل تاثیر بگذارد.

پیچای در طی کنفرانسی، پیرامون برنامه‌های گوگل برای استفاده از قدرت هوش مصنوعی صحبت کرد و از این فناوری به عنوان رسیدن به “نقطه اوج” یاد کرد. او همچنین تاریخچه شرکت در کمک به پیشرفت هوش مصنوعی، از جمله ایجاد برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی را برجسته کرد. یکی از نمونه‌های کلیدی کاربردهای هوش مصنوعی مولد، کشف دارو است.

پیچای همچنین اشاره کرد که گوگل از اوایل سال 2022 برای این مرحله بعدی آماده شده و اولین مدلی که برای تعامل مستقیم با کاربران در نظر گرفته خواهد شد، LaMDA، هوش مصنوعی مکالمه این شرکت خواهد بود. اگرچه هنوز مشخص نیست که کاربران چگونه با LaMDA درگیر خواهند شد، اما گوگل قصد دارد این مدل را ظرف چند ماه آینده عرضه کند و قابلیت‌های آن را در طول زمان بسنجد.

گوگل

در حالی که LaMDA در ظرفیت‌های محدود به نمایش گذاشته شده، این اولین باری است که در دسترس مخاطبان وسیع‌تری قرار می‌گیرد. با شایعاتی مبنی بر اینکه مایکروسافت ChatGPT را با Bing Search و Teams ترکیب کرده، ممکن است گوگل برای نشان دادن قابلیت‌های هوش مصنوعی خود تحت فشار بوده باشد.

این غول فناوری رویدادی را برنامه‌ریزی کرده تا نشان دهد چگونه از قدرت هوش مصنوعی برای بهبود روش جستجو و تعامل مردم با اطلاعات استفاده می‌کند. این رویداد که در 8 فوریه به صورت لایو برگزارش شد، وعده می‌دهد که در آینده بینش واضح‌تری از برنامه‌های گوگل با هوش مصنوعی ارائه دهد. علاوه بر این، رویداد احتمالاً ادغام هوش مصنوعی با برنامه‌ها و خدمات گوگل را برجسته می‌کند.

پیچای تاکید کرد که گوگل با احتیاط به هوش مصنوعی برخورد کرده و ویژگی‌ها را به صورت کنترل شده ارائه خواهد داد و به تدریج افزایش می‌یابد. او نسبت به آمادگی بازار برای این محصولات ابراز اطمینان کرد، اما از محفوظات بالقوه جامعه اذعان داشت. با این وجود، تمایل به آزمایش با هوش مصنوعی مشهود است و تصمیم کلیدی گوگل برای قدم گذاشتن در عرصه ممکن است در آینده اتفاقات بزرگی را برای هوش مصنوعی رقم بزند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید