گوگل سری پیکسل 6 به عنوان جدیدترین پرچمداران خود رونمایی کرد

    کد خبر :854635

انتظارات سرانجام به پایان رسید و پس از طرح شایعات و گمانه‌زنی‌های مختلف بالاخره اسمارت‌فون‌های پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو رسما معرفی شدند. امروز گوگل از گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود رونمایی کرد و برخی شایعات پیشین را تائید و برخی دیگر را رد کرد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندارغول جستجوگر پیش‌تر در ماه آگوست از هر 2 هندست رونمایی کرده بود و اکنون گجت‌های مذکور برای دومین بار طی رویداد Pixel Fall Launch معرفی می‌شوند. گوگل با معرفی اسمارت‌فون‌های پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو از بزرگترین جهش اعمال شده در سری پیکسل از زمان عرضه خانواده قدیمی نکسوس رونمایی کرده است. گوشی‌های جدید با الگوی طراحی جدید، پردازنده سفارشی Tensor، سیستم‌های دوربین ارتقایافته، باتری‌های بزرگتر، ویژگی‌های نرم‌افزاری فوق‌العاده و برچسب قیمتی بسیار مناسب روانه بازار می‌شوند.

طراحی پیکسل 6 و برادر بزرگتر آن از فلسفه طراحی گوگل طی سالیان گذشته به بیش‌ترین میزان ممکن فاصله گرفته‌اند. اکنون هیچ ویژگی جدیدی در این هندست‌ها به چشم نمی‌خورد؛ زیرا گوگل پیش‌تر و در ماه آگوست از اسمارت‌فون‌های جدید خود رونمایی کرده بود. این‌بار گوگل از طراحی شیشه‌ای ساندویچی‌شکل بهره گرفته است. بنابراین ساختار آلومینیومی با روکش پلی‌کربنات در سری پیکسل 5 رها شده است. اسمارت‌فون‌های پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو مجهز به فریم فلزی احاطه شده توسط پوشش گوریلا گلس Victus هستند. فریم فلزی در مدل‌های پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو به‌ترتیب از جنس آلومینیوم صیقل‌خورده و آلومینیوم مات تولید شده است.

دوربین سلفی هر 2 هندست در مرکز نمایشگرهای آن‌ها تعبیه شده است. نمایشگر به‌کارگیری شده در پیکسل 6 پرو مجهز به لبه‌های خمیده با حواشی باریک‌تر از پنل پیکسل 6 است؛ در حالی‌که مدل معمولی از یک پنل تخت استفاده می‌کند. با این‌حال بزرگترین تغییر در قسمت پشتی 2 هندست به چشم می‌خورد. گوگل برای اسمارت‌فون‌های جدید خود از الگوی طراحی 3 رنگ و یک نوار دوربین کشیده در قسمت پشتی بهره گرفته است. گوگل این نوار را Camera Bar نامگذاری کرده است. این نوار دارای طراحی منظم و رنگ‌آمیزی مشکی بوده و درون یک محفظه فلزی قرار گرفته است. همچنین با رسیدن نوار به لبه‌های جانبی گوشی از انحنای موجود در این قسمت تبعیت می‌شود.

رنگ‌آمیزی اصلی گوشی در قسمت زیرین نوار دوربین به چشم می‌خورد. پنب پشتی با رنگ‌های پاستلی رنگ‌آمیزی شده و لوگوی G گوگل نیز در مرکز آن قرار دارد. در قسمت فوقانی نوار مشکی‌رنگ، قسمتی کوچک با رنگ‌آمیزی عمیق‌تر و روشن‌تر به چشم می‌خورد.

گوگل در سری پیکسل 6 از پنل LTPO با نرخ نوسازی بالا بهره گرفته است. اسمارت‌فون پیکسل 6 پرو مجهز به یک پنل Smooth Display با اندازه 6.7 اینچ و پوشش محافظ گوریلا گلس Victus است. این پنل دارای رزولوشن +QHD بوده و از فناوری LTPO با قابلیت تنظیم دینامیکی نرخ نوسازی برخوردار است. بدین‌ترتیب نرخ نوسازی پنل در محدوده 10 هرتز (هنگام نمایش محتوای ثابت و به منظور صرفه‌جویی در میزان مصرف باتری) تا حداکثر 120 هرتز (برای خلق روان‌ترین تجربه پیمایشی) قابل تنظیم خواهد بود.

از سوی دیگر پیکسل 6 با یک نمایشگر 6.4 اینچی Smooth Display با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 90 هرتزی روانه بازار خواهد شد. نمایشگر Smooth Display به منظور تنظیم خودکار پارامترهای مختلف نمایشگر و بهینه‌سازی آن‌ها برای خلق بهترین تجربه بصری و صرفه‌جویی در شارژ باتری از فناوری هوش مصنوعی استفاده می‌کند. هر 2 هندست پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو مجهز به اسکتر اثرانگشت زیر نمایشگر بوده و دارای گواهی حفاظتی IP68 هستند.

بی‌تردید تراشه سفارشی Tensor یکی از جذاب‌ترین مشخصه‌های سری جدید پیکسل 6 به‌شمار می‌رود. شرکت گوگل طی اقدامی جسورانه از به‌کارگیری تراشه اسنپ‌دراگون به‌عنوان یک گزینه آسان و قابل دسترس صرفنظر نموده و در عوض به قلمرو ناشناخته معماری تراشه‌های سفارشی قدم گذاشته است.

گوگل وعده داده که عملکرد پردازشی این تراشه در مقایسه با هندست نسل قبلی پیکسل 5 حدودا 80 درصد ارتقاء یافته و این ادعا در رابطه با هر 2 اسمارت‌فون جدید صادق خواهد بود. گوشی‌های پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو هر 2 از تراشه سفارشی Tensor به‌همراه پردازنده تصویر سفارشی و تراشه امنیتی Titan M2 استفاده می‌کنند.

سیستم دوربین یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های هر اسمارت‌فون مدرنی به‌شمار می‌رود و گوگل نیز به این واقعیت اشراف دارد. کمپانی در گوشی‌های جدید سری پیکسل 6 اقدام به ارتقاء ماژول‌های دوربین نموده است. دوربین اصلی در هر 2 هندست مجهز به سنسور بزرگ 50 مگاپیکسلی است. این دوربین در مقایسه با هندست نسل قبلی قادر به ثبت جزئیات بیش‌تری بوده و رنگ‌ها را به شکلی دقیق‌تر به تصویر می‌کشد. همچنین میزان جذب روشنایی 150 درصد بیش‌تر بوده و تصاویر Night Sight نیز از کیفیت بالاتری برخوردار هستند.

دوربین فوق‌عریض نیز ارتقاء یافته است. بدین‌ترتیب زاویه دید دوربین افزایش یافته و گستره عریض‌تری از صحنه داخل یک فریم گنجانده خواهد شد. پیکسل 6 پرو مجهز به یک دوربین اضافی یا همان سیستم پریسکوپی 48 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 4 برابری و بزرگنمایی حداکثر 20 برابری در حالت سوپر رزولوشن گوگل است. همچنین به منظور گسترش چشم‌انداز عکاسی، چندین قابلیت جالب در اختیار کاربران قرار گرفته است. ابزارهای هوشمند و جدید شامل Magic Eraser، Face Ublurr، Portrait Mode و Motion Mode به اپلیکیشن دوربین پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو اضافه شده و برای ثبت تصاویر با کیفیت عالی به کاربران کمک می‌کنند. بعلاوه تراشه جدید Tensor امکان ضبط ویدیوهای 4K HDR با سرعت 60 فریم بر ثانیه را فراهم می‌کند.

ویژگی Magic Eraser از کارکرد بسیار جالبی برخوردار است. این مشخصه یک ابزار روتوش به‌شمار رفته و اشیاء ناخواسته را از عکس حذف می‌کند (به‌عنوان مثال افراد غریبه‌ای که عمدا یا سهوا وارد صحنه عکاسی شده یا ساختمان‌ها و خودروهایی که قرار نیست در تصویر حاضر باشند). مشخصه Face Ublur به کاربران کمک می‌کند تا در صورت عدم فوکوس مناسب هنگام عکاسی، وضوح چهره‌ها را از طریق الگوریتم‌های هوشمندانه‌ای افزایش دهند. همچنین حالت Motion Mode نیز به منظور افزودن عمق بیش‌تر به تصاویر ثبت شده و ایجاد حالت متحرک در آن‌ها، مجموعه‌ای از فریم‌ها را روی یکدیگر قرار می‌دهد.

اسمارت‌فون‌های جدید گوگل با سیستم‌عامل اندروید 12 روانه بازار می‌شوند. بعلاوه این هندست‌ها با قیمت‌گذاری بسیار جذاب در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند. بر اساس اعلام گوگل مدل‌های جدید پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو به‌ترتیب با قیمت‌گذاری پایه 599 و 899 دلاری عرضه می‌شوند. این هندست‌ها از روز 28 اکتبر (8 آبان ماه) توسط کلیه اپراتورهای مخابراتی ایالات‌متحده روانه بازار خواهند شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید