گوگل ساخت پیکسل 5 ای 5G را رسما تأیید کرد

  • آرشیو
  • شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ ۱۵:۲۵
    کد خبر :800478

گوگل در پاسخ به شایعه‌ی لغو تولید پیکسل 5 ای 5G، اعلام کرد معرفی این گوشی لغو نشده است و در سال جاری میلادی روانه‌ی بازار آمریکا و ژاپن می‌شود.

گوگل در کمال تعجب و بدون اعلام قبلی، به‌صورت اولیه گوشی جدیدی از خانواده‌ی پیکسل معرفی کرد که با نام پیکسل 5 ای فایوجی (Google Pixel 5a 5G) شناخته می‌شود. این شرکت تاکنون بارها در پاسخ به شایعه‌ها، اطلاعات رسمی گوشی‌هایش را به‌صورت عمومی منتشر کرده است و باری دیگر برای پیکسل 5 ای 5G شاهد همین اتفاق بودیم.

آن‌طور که ورج می‌نویسد، گفته می‌شد گوگل به‌طور کلی گوشی پیکسل 5 ای را متوقف کرده است؛ در پاسخ به این شایعه، فردی به نمایندگی از گوگل بیانیه‌ای در دسترس رسانه‌ها قرار داد که چنین متنی در آن به کار برده شده بود: «پیکسل 5 ای 5G لغو نشده است. این گوشی در سال جاری میلادی در ایالات متحده و ژاپن در دسترس قرار می‌گیرد و همزمان با دورانی معرفی می‌شود که سال گذشته‌ی میلادی شاهد معرفی گوشی‌ جدید سری a بودیم.»

ساعاتی قبل اندروید سنترال پس از انتشار توییتی از جان پراسر مدعی شد تولید پیکسل 5 ای گوگل لغو شده است. او در توییت خود گفته بود دلیل لغو تولید گوشی جدید پیکسل، کمبود تراشه بوده است. به ‌نظر می‌رسد کمبود تراشه روی گوگل اثر گذاشته است؛ زیرا طبق بیانیه‌ی رسمی، شرکت اهل مانتین ویو قصد دارد پیکسل 5 ای 5G را صرفا در آمریکا و ژاپن در دسترس مشتریان قرار بدهد.

بر اساس شایعه‌ها، پیکسل 5 ای 5G شباهت زیادی به Pixel 4A 5G دارد؛ پیکسل 4 ای 5G یکی از دستگاه‌های به‌نسبت ارزان سری پیکسل محسوب می‌شود که تلاش می‌کند دامنه‌ی نفوذ گوشی‌های گوگل را در بازار گسترش بدهد. در ماه جولای ۲۰۲۰ (تیر و مرداد ۱۳۹۹) کدی در پروژه‌ی متن باز اندروید کشف شد که به پیکسل 5 ای 5G ارتباط داشت. گفته می‌شود پیکسل 5 ای 5G از لحاظ اندازه شبیه پیکسل 4 ای 5G است و صفحه‌نمایش ۶٫۲ اینچ فول اچی‌دی پلاس دارد. احتمالا در این گوشی پیکسل از دوربین پشتی دوگانه و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون استفاده خواهد شد.

به گزارش زومیت، گوگل در بیانیه‌ی رسمی خود می‌گوید پیکسل 5 ای 5G زمانی معرفی می‌شود که پیکسل 4 ای 5G در سال گذشته‌ی میلادی معرفی شده بود، یعنی ماه آگوست (مرداد و شهریور ۱۴۰۰). البته بسیاری از کاربران گفته‌اند احتمال دارد گوگل این گوشی را در مراسم Google I/O 2021 به‌ همراه مدل ارزان‌تر هدفون توگوشی پیکسل بادز معرفی کند. کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل ۱۸ تا ۲۰ می ۲۰۲۱ (۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰) برگزار می‌شود.

گفته می‌شود گوگل می‌خواهد در سال جاری میلادی گوشی رده‌بالای دیگری از خانواده‌ی پیکسل هم معرفی کند. این گوشی که فعلا با نام پیکسل 6 شناخته می‌شود، احتمالا سراغ تراشه‌های اختصاصی بیشتری می‌رود که ظاهرا یکی از این آن‌ها، Whitechapel نام دارد.

گوگل بارها در پاسخ به شایعه‌ها اعلام کرده است گوشی‌هایی در دست ساخت دارد. در سال ۲۰۱۹ این شرکت تصویر رسمی پیکسل 4 را ماه‌ها قبل از معرفی، منتشر کرد. این کار گوگل اقدامی به‌نسبت جالب برای کنترل کردن بازار شایعه‌ها بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید