گوگل تمایلی به پرداخت جریمه 5 میلیارد دلاری اتحادیه اروپا ندارد

    کد خبر :850440

کمیسیون اروپا به‌دلیل رویکرد انحصاری سیستم‌عامل اندروید، شرکت گوگل را به پرداخت جریمه 5 میلیارد دلاری محکوم کرد. البته غول اینترنتی چنین جریمه هنگفتی را بدون درگیری پرداخت نخواهد کرد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار– چنان‌چه گوگل ناچار به انجام یک مبارزه ناسالم باشد؛ در این‌صورت به منظور خودداری از پرداخت جریمه حتما دست به چنین کاری خواهد زد. با این‌حال گوگل نبرد خود را به دادگاه تجدیدنظر صالح ارجاع داده است. غول اینترنتی در جلسه اخیر دادگاه علیه این حکم اعتراض کرده و درخواست تجدیدنظر خود را ارائه نموده است. وکلای مدافع گوگل ادعا می‌کنند که میلیاردها کاربر در سراسر جهان به‌دلیل دسترسی به بهترین تجربه خدماتی از سرویس‌های اینترنتی این شرکت استفاده می‌کنند. آن‌ها مدعی هستند که گوگل برای حفظ برتری رقابتی خود در بازار از هیچ استراتژی خاصی بهره نمی‌گیرد.

کمیسیون اروپا در سال 2018 شرکت گوگل را به پرداخت جریمه 4.34 میلیارد یورویی (5 میلیارد دلاری) محکوم کرد. این نهاد بین‌المللی ادعا کرد که غول جستجوگر از مزیت رقابتی اندروید سوء استفاده می‌کند. همچنین کمیسیون اروپا مدعی شد که این سیستم‌عامل از مزیت فوق برای سرکوب رقبا بهره می‌گیرد. چنین اقدامی به گوگل امکان می‌دهد تا موقعیت برتر خود در زمینه جستجوی عمومی وب را بیش از پیش تقویت نماید. کمیسیون اروپا شرکت گوگل را به انجام مجموعه‌ای از معاملات ناعادلانه نظیر وادار نمودن کمپانی‌های ثالث تولیدکننده اسمارت‌فون به نصب پیش‌فرض برنامه‌هایی نظیر Google Search، پلی استور و مرورگر کروم متهم کرد.

گوگل علیه حکم صادر شده توسط کمیسیون اروپا درخواست تجدیدنظر داده است. چند روز قبل مردیت پیکفورد؛ یکی از وکلای گوگل با حضور در دیوان عمومی اروپا (دومین دادگاه عالی‌رتبه در اتحادیه اروپا) خطاب به قاضی اعلام کرد که هر روزه میلیاردها نفر از کاربران اینترنت در سراسر جهان از موتور جستجوی گوگل استفاده می‌کنند. دلیل این پدیده، سوء استفاده گوگل از موقعیت برتر خود نیست؛ بلکه Google Search در واقع بهترین گزینه قابل دسترس در صنعت به‌شمار می‌رود.

به گفته آقای پیکفورد هدف از برخی همکاری‌های خارجی گوگل جلوگیری از رقابت عادلانه در بازار نیست؛ بلکه این موضوع صرفا به حفظ توانایی رقابتی شخصی گوگل کمک می‌کند. مردیت پیکفورد ادعا می‌کند که شرکت‌های اینترنتی می‌توانند به سختی تلاش کرده و به شکلی منصفانه رقابت نمایند و در این میان مصرف‌کنندگان نیز نادان نیستند. چنان‌چه موتور جستجوی بینگ مایکروسافت یا سایر موتورهای جستجو عملکردی بهتر از گوگل ارائه دهند؛ در این‌صورت مخاطبان از آن‌ها استفاده خواهند کرد.

نیکلاس خان؛ وکیل نماینده کمیسیون اروپا اعلام کرد که معامله میان گوگل و کمپانی‌های تولیدکننده اسمارت‌فون در واقع به نفع خود گوگل خواهد بود. وی از قاضی درخواست کرد تا حکم ضد رقابتی و جریمه مالی وضع شده توسط کمیسیون اروپا به قوت خود باقی باشد. آقای خان ادعا می‌کند که در بازار اینترنت، شرکت گوگل پیش از آغاز رقابت جایگاه برتر را به خود اختصاص داده است. وی ادعا می‌کند که رفتار گوگل مستحق اعمال جریمه‌های سنگین از جانب کمیسیون اروپا است. در حال حاضر دادگاه هنوز در خصوص دادخواست تجدیدنظر تصمیم‌گیری نکرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید