گوگل احتمالا به‌زودی از پیکسل 5a رونمایی خواهد کرد

  • آرشیو
  • یکشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۰ ۱۳:۴۶
    کد خبر :826621
گوگل احتمالا به‌زودی از پیکسل 5a رونمایی خواهد کرد

پیکسل 5a گوگل توانسته است گواهی FCC دریافت کند که یعنی تمامی مراحل توسعه را پشت سر گذاشته است و احتمالا در مرحله‌ی تولید انبوه قرار دارد.

یکی از بحث‌برانگیزترین محصولات گوگل، پیکسل 5a است؛ محصولی که چندی پیش گفته شد ساخت آن کنار گذاشته شده است تا گوگل روی محصولات دیگر تمرکز کند. اما سران این شرکت به شایعات واکنش نشان دادند و گفتند که این گوشی هوشمند در مراحل طراحی و توسعه قرار دارد و به‌زودی روانه‌ی بازار خواهد شد.

انتظار می‌رود پیکسل 5a در بازه‌ی زمانی مشابه پیکسل 4a یعنی ماه آگوست معرفی و سپس روانه‌ی بازار شود. چنین موضوعی اگر صحت داشته باشد، یعنی تنها چند هفته با زمان معرفی و عرضه‌ی گوشی هوشمند بعدی گوگل فاصله داریم و گزارش GSMArena نیز به این موضوع اشاره دارد.

پیکسل 5a توانسته است از FCC تأییدیه‌ی لازم برای عرضه به بازار ایالات متحده را دریافت کند؛ چنین امری یعنی محصول گوگل توانسته است تمامی مراحل طراحی و توسعه را پشت سر بگذارد و به مرحله‌ی تولید انبوه رسیده است. چنین سازمان‌هایی تنها بخشی از محصول را بررسی نمی‌کنند، بلکه دستگاه مورد نظر باید به مرحله‌ی قابل ارائه برسد و مراحل طراحی و توسعه را پشت سر گذاشته باشد.

در اسناد FCC به دو مدل پیکسل 5a اشاره می‌شود. مدل اول احتمالا برای بازار ایالات متحده و کانادا در نظر گرفته شده است و مدل دوم راهی بازار جهانی خواهد شد. تفاوت اصلی دو مدل در پشتیبانی از باند و CDMA خلاصه می‌شوند. CDMA یا دسترسی چندگانه تقسیم کد، تکنیکی است که توسط اپراتورهای ایالات متحده مانند ورایزن استفاده می‌شود. با این حساب، مدل دارای این ویژگی برای بازار ایالات متحده استفاده خواهد شد.

به نظر می‌رسد پیکسل 5a برای بازار جهانی در دو مدل عرضه خواهد شد؛ زیرا اسناد FCC به سه شماره مدل اشاره دارد که شامل G1F8F ،G4S1M و GR0M2 می‌شوند. متأسفانه مشخص نشده است که چه تفاوت‌های دیگری میان مدل‌های مختلف پیکسل 5a وجود دارد؛ اما انتظار می‌رود با نزدیک‌تر شدن به زمان رونمایی از این گوشی هوشمند گوگل، اطلاعات بیشتری از آن در فضای مجازی قرار بگیرد.

از نظر مشخصات سخت‌افزاری گفته می‌شود که پیکسل 5a شباهت بسیاری به نسل پیشین خود دارد. پیکسل 5a از تراشه‌ی اسنپدراگون 765G استفاده خواهد کرد؛ البته با این تفاوت که خبری از نسخه‌ی 4G نخواهد بود. درواقع محصول جدید گوگل تنها در مدل 5G به بازار عرضه خواهد شد. با این حساب اگر به دنبال تلفن هوشمند اقتصادی با پشتیبانی از ارتباطات 4G هستید، پیکسل 5a گزینه‌ی مناسبی برایتان نخواهد بود و باید به فکر محصول دیگری باشید.

به گزارش زومیت، انتظار می‌رود پیکسل 5a کمی گران‌تر از نسل پیشین باشد. همچنین ترکیب دوربین در پنل پشتی این گوشی با تغییرات گسترده‌ای همراه خواهد بود و در کنار دوربین اصلی، دوربینی دیگری با لنز فوق عریض قرار خواهد گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید