گونه‌های جدید ویروس کرونا در کدام کشورها شناسایی شده است؟

    کد خبر :772418

سه گونه جدید از ویروس کرونا که حداقل در ۱۳ کشور جهان شیوع دارند در چند هفته اخیر شناسایی شده است.

به گفته متخصصان، در بین این ویروس‌ها گونه‌ای که روز ۱۴ دسامبر (٢٨ آذر) در انگلیس شناسایی شده و VUI-۲۰۲۰۱۲/۰۱ نام دارد تا ۷۰ درصد بیشتر از سایر گونه‌های این ویروس مسری است.

آفریقای جنوبی هفته گذشته نیز خبر از شناسایی یک گونه جدید ویروس کرونا موسوم به ۵۰۱.V۲ داد که حتی بیش از گونه انگلیسی دچار جهش شده و اکنون ویروس غالب این کشور محسوب می‌شود.

سومین گونه از این ویروس نیز با عنوان P۶۸۱H در نیجریه شناسایی شده است. نوع جهش این ویروس با دو گونه قبلی متفاوت است و ظاهرا سرعت انتشار آن نیز از دو گونه جدید دیگر کمتر است.

به گزارش ایرنا، با وجود این هیچ‌یک از گونه‌های جدید مرگ بارتر از گونه‌های قبلی نبوده و در برابر واکسن مقاوم نیستند. در ادامه فهرستی از کشورهایی که تاکنون وجود گونه‌های جدید ویروس کرونا را گزارش کرده‌اند به این شرح است:

استرالیا

در تاریخ ۲۱ دسامبر (اول دی) مقامات این کشور اعلام کردند: ٢ مسافر که از کشور انگلیس به استرالیا وارد شدند به گونه جدید ویروس آلوده بودند.

دانمارک

سازمان جهانی بهداشت ۹ مورد از ابتلا به گونه‌های جدید ویروس را در کشور دانمارک گزارش کرده است.

کانادا

مقامات کانادایی در تاریخ ۲۶ دسامبر ٢ شخص آلوده به گونه انگلیسی ویروس کرونا را در منطقه دورهام واقع در شرق تورنتو شناسایی کردند.

به گفته مقامات این کشور این افراد سابقه سفر، قرار گرفتن در معرض ویروس یا ارتباطات پرخطر در دوران پاندمی را نداشتند و اکنون در قرنطینه به سر می‌برند.

فرانسه

در ۲۵ دسامبر، فرانسه اولین شخص آلوده به گونه جدید ویروس کرونا را که یک شهروند فرانسوی بود و در تاریخ ۱۹ دسامبر از پایتخت انگلیس به خانه بازگشته بود، شناسایی کردند. او هیچ علامتی نداشت و در منزل خود واقع در مرکز شهر تور قرنطینه شد.

ایتالیا

در ۲۳ دسامبر ایتالیا دومین مورد از گونه جدید ویروس کرونا را در نزدیکی مرکز شهر آنکونا شناسایی کرد، اما این شخص هیچ ارتباط مستقیمی با انگلیس نداشت و به گفته یکی از متخصصان ایتالیایی، این ویروس با گونه‌ای که ابتدا در انگلیس شناسایی شد، متفاوت است. مقامات ایتالیایی اولین شخص آلوده به گونه انگلیسی ویروس را در تاریخ ۲۰ دسامبر در فرودگاه فیومیچینو واقع در رم شناسایی کرده بودند.

ژاپن

در تاریخ ۲۵ دسامبر ژاپن پنج شخص آلوده به گونه جدید ویروس را در بین مسافرانی که از انگلیس به این کشور آمده بودند، شناسایی کرد.

لبنان

در ۲۵ دسامبر مقامات لبنانی یکی از مسافران پرواز لندن را شناسایی کردند که به گونه جدید ویروس کرونا آلوده بود.

هلند

در ۲۲ دسامبر وزیر بهداشت هلند هم اعلام کرد:٢ شخص مبتلا به گونه انگلیسی ویروس در شهر آمستردام شناسایی شده‌اند.

نیجریه

در ۲۴ دسامبر رییس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آفریقا اعلام کرد گونه جدیدی از ویروس کرونا در این کشور ظهور کرده است.

این گونه جدید در نمونه‌های گرفته شده از ٢ بیمار در تاریخ‌های سوم آگوست و نهم اکتبر در ایالت اوسون شناسایی شده است.

سنگاپور

در ۲۴ دسامبر سنگاپور اولین مورد ابتلا به گونه انگلیسی ویروس را گزارش کرد. در بین ۳۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ که بین ۱۷ نوامبر تا ۱۷ دسامبر وارد این کشور شدند، یک نفر به گونه B۱۱۷ از ویروس کرونا آلوده بود.
علاوه بر این کشورهای اسپانیا، آفریقای جنوبی و سوئد نیز مواردی از ابتلا به گونه‌های جدید ویروس کرونا را گزارش کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید