گوشی‌های چینی دارای جاسوس افزار هستند

    کد خبر :975455

گزارش تازه انجام شده نشان می‌دهد که بیشتر گوشی‌های چینی همچون اوپو، وان پلاس، شیائومی و برخی دیگر به جاسوس افزار آلوده هستند.

بازتاب-به نظر رسیده این شرکت‌ها داده بخش عمده‌ای از کاربران خود را به سرورهایشان انتقال می‌دهند. تحقیقات صورت گرفته تو دانشگاه ادینبورگ و کالج دوبلین انجام گرفت. به گفته این محققان گوشی‌های هوشمند اندرویدی از مشکلات امنیتی رنج می‌برند.

در حال حاضر 70 درصد بازار چین به گوشی‌های اندرویدی اختصاص دارد. گویی این برندها با گوشی خود اپ‌های پیش فرضی ارائه می‌دهند که به داده کاربران اطلاعات دارند. این داده‌ها شامل مکان کاربر، پروفایل شخصی، ارتباطات اجتماعی و برخی دیگر می‌شوند.

گوشی‌های چینی

البته کاربرانی که مسائل امنیتی را رعایت می‌کنند نیز از این تهدید به دور نیستند. زیرا تلفن‌های هوشمند آنها اطلاعاتی چون آی‌دی، جهت‌های GPS، الگوهای استفاده از اپ، تاریخچه تماس‌ و پیام‌ها و غیره را جمع‌آوری و به سرور ارسال می‌کنند.

متاسفانه هیچ راهی برای مصون ماندن وجود نداشته و کاربران تنها راهشان تعویض به یک گوشی غیرچینی است. ناگفته نماند تحقیقات انجام شده برای گوشی‌های فروخته شده در چین بوده و شامل تمامی کشورها نمی‌شود. بنابراین آن دسته‌ای که گوشی خود را از چین خریداری می‌کنند ممکن است با این مسئله رو به رو شوند.

حال باید منتظر ماند تا مشخص شود این شرکت‌ها چه برنامه‌ای دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید