گلکسی A51 سامسونگ؛ پر‌فروش ‌ترین گوشی میان ‌رده اندرویدی در نیمه اول ۲۰۲۰

    کد خبر :742794

شرکتی به‌نام امدیا (Omdia) که در زمینه تحلیل بازار گجت‌های قابل حمل فعالیت دارد، آمار جالبی از پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند با سخت‌افزار میان‌رده را در بازه زمانی نیمه اول سال ۲۰۲۰ منتشر کرده است. طبق آمار شرکت امدیا، آیفون ۱۱ اپل پرفروش‌ترین گوشی هوشمند میان‌رده بوده که نشان می‌دهد حتی کاربرانی که دنبال محصولی میان‌رده هستند نیز آیفون‌های اپل را انتخاب می‌کنند.

شرکت تحلیلی در گزارش خود عنوان کرده که اپل در حدود ۳۷/۷ میلیون دستگاه آیفون ۱۱ را طی بازه زمانی نیمه اول سال ۲۰۲۰ فروخته است. درحالی‌که آمار فروش گوشی آیفون ۱۱ رقمی شگفت‌آور است، جایگاه دوم به گلکسی A51 سامسونگ اختصاص یافته که در بازه زمانی مشابه توانسته ۱۱/۴ میلیون دستگاه فروش داشته باشد. با مقایسه‌ای ساده می‌توان تفاوتی ۲۶ میلیونی را در فروش دو محصول مذکور مشاهده کرد.

بااین‌حال، چنین فروش باعث شده تا گلکسی A51 سامسونگ به پرفروش‌ترین گوشی هوشمند میان‌رده اندرویدی در نیمه اول سال ۲۰۲۰ تبدیل شود. شرکت امدیا فهرستی نیز منتشر کرده که ۱۰ گوشی هوشمند پرفروش در نیمه اول ۲۰۲۰ را نشان می‌دهد؛ اما در این فهرست تنها یک محصول از سامسونگ قابل مشاهده است. در ادامه می‌توانید نگاهی به فهرست منتشرشده داشته باشید:

فهرست فروش گوشی های میان رده

در جایگاه سوم و چهارم، دو محصول از شرکت شیائومی به‌نام‌های ردمی نوت ۸ با فروش ۱۱ میلیون دستگاه و ردمی نوت ۸ پرو با فروش ۱۰/۲ میلیون دستگاه قرار گرفته است. بااین‌حال، اپل علاوه‌بر جایگاه اول، جایگاه پنجم تا هفتم را با محصولاتی از قبیل آیفون اس ای مدل ۲۰۲۰، آیفون XR و آیفون ۱۱ پرو مکس دراختیار دارد. طی بازه زمانی نیمه اول سال ۲۰۲۰ نیز سه محصول ذکرشده به ترتیب فروشی بالغ بر ۸/۷، ۸ و ۷/۷ میلیون دستگاه داشته‌اند.

در جایگاه هشتم و نهم دو محصول دیگر از شیائومی به‌نام‌های ردمی ۸ ای با فروش ۷/۳ میلیون و ردمی ۸ با فروش ۶/۸ میلیون دستگاه قرار دارد. آیفون ۱۱ پرو نیز با فروش ۶/۷ میلیونی جایگاه دهم را به خود اختصاص داده است. در فهرست منتشرشده، گوشی‌های هوشمند میان‌رده‌ی پرفروش در نیمه اول سال ۲۰۱۹ نیز به چشم می‌خورد که می‌توانید آن‌ها را با فهرست فعلی مقایسه کنید.

به گزارش زومیت،در مقایسه دو فهرست می‌توان مشاهده کرد که سامسونگ با وجود فروش بسیار خوب گلکسی A51 نسبت به بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۱۹ متضرر شده است؛ زیرا در آن بازه زمانی ۴ عدد از محصولات سامسونگ در فهرست ۱۰ گوشی هوشمند میان‌رده‌ی پرفروش قرار داشتند. شاید دلیل فروش کم محصولات سامسونگ را نیز بتوان شیوع بیماری کرونا و درنتیجه کمبود گوشی‌های هوشمند سامسونگ در بازار عنوان کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید