گلکسی اس 22 سامسونگ دوربین 108 مگاپیکسلی دارد

    کد خبر :826692

سامسونگ هر سال نسل جدیدی از گوشی سری گلکسی اس را معرفی می‌کند. برای سال 2022 هم قرار است شاهد رونمایی گوشی‌های سری گلکسی اس 22 باشیم که دارای طراحی و مشخصات بهبودیافته هستند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار– طبق گفته IceUniverse، این شرکت قصد دارد به جای سنسور 200 مگاپیکسلی از یک نسخه جدید بهبودیافته سنسور 108 مگاپیکسلی ISOCELL HM3 استفاده کند.  هنوز نمی‌دانیم که چرا سامسونگ این تصمیم را گرفته است، به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد سنسور 200 مگاپیکسلی بی عیب و نقصی را تولید کند و یا تازه متوجه شده است که سنسور 108 مگاپیکسلی‌ فعلی پتانسیل بالاتری دارد!

گفتنی است با ثابت ماندن اندازه سنسور، افزایش مگاپیکسلی همواره مفید نیست. هر چه تعداد پیکسل‌ها در یک مساحت ثابت سنسور بیشتر شود، اندازه هر پیکسل کاهش خواهد یافت. به این ترتیب نور کمتری جذب شده و نویز تصاویر افزایش خواهد یافت. به همین دلیل است که سامسونگ در گلکسی اس 21 اولترا هر ۹ پیکسل را به یک پیکسل ترکیب می‌کند. با این‌حال تعداد پیکسل‌های بیشتر مزایایی هم دارد. به‌طور مثال در محیط‌های پرنور می‌توانید تصاویر ۱۰۸ مگاپیکسلی ثبت کنید تا نهایت جزئیات را داشته باشید.

همچنین سنسور بزرگ‌تر امکان فیلم‌برداری با وضوح بالا را فراهم می‌کند. کراپ کردن تصویر سنسور بزرگ باعث از دست رفتن جزئیات نخواهد شد. یک مزیت واضح دیگر برتری تبلیغاتی نسبت به رقباست. سامسونگ مدت‌هاست که دوربین‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی پرچم‌دارانش را مزیت بزرگی نسبت به دوربین آیفون اپل می‌داند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید