گلن کلوز؛ ناکام‌ترین بازیگر زن تاریخ اسکار

    کد خبر :805208

با پایان مراسم اسکار ۲۰۲۱ و انتخاب بهترین بازیگر نقش مکمل زن، گلن کلوز به یکی از ناکام‌ترین بازیگران در جوایز آکادمی تبدیل شد.

گلن کلوز در فیلم سینمایی «مرثیه هیلبیلی» نقش آفرینی کرده است. نقشی که در اتفاقی نادر نامزد جوایز بدترین‌های سال (تمشک طلایی) و همین طور جوایز آکادمی اسکار نامزد شد.

او در اسکار نتوانست موفق باشد و مثل آماندار سیفرید، اولیویا کلمن، ماریا باکالوا ناکام ماند. در نهایت جایزه اسکار بازیگر زن به بازیگر کره‌ای «میناری» یون یا جونگ رسید که در جوایز اسکار تاریخ ساز شد.

گلن کلوز هم با این شکست در اسکار تاریخ سازی کرد و با هشت نامزدی بدون دریافت حتی یک جایزه ناکام‌ترین بازیگر زن تاریخ این جوایز است.

البته او در بخش بازیگری مرد یک رقیب هم دارد؛ پیتر اوتول که برای نقش آفرینی در فیلم لورنس عربستان شناخته شده است، هم در طول فعالیتش هشت بار نامزد اسکار شد و هر بار فقط رقیبانش را تشویق و دست خالی مراسم را ترک کرد. البته او سابقه دریافت یک جایزه اسکار افتخاری در سال ۲۰۰۳ را دارد.

گلن کلوز یا می‌تواند در سال‌های آینده طلسم دریافت این جایزه را بشکند یا حتی به ناکام‌ترین بازیگر (در دو بخش بازیگری مرد و زن) تاریخ اسکار تبدیل شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نامزدی‌های او از سال ۱۹۸۲ با فیلم «جهان به گفته گارپ» آغاز شد و در ادامه موفقیت هایش در بخش بازیگر مکمل زن با فیلم‌های «اندوه بزرگ» و «اسعداد ذاتی» به اسکار راه یافت. ۴ نامزدی دیگر او که مربوط به بازیگر نقش اصلی زن است، به فیلم‌های «جذابیت مرگبار»، «روابط خطرناک»، «آلبرت نابز» و «همسر» باز می‌گردد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید