جدیدترین اخبار
20 مرداد 1399 ساعت 09:45 اقتصادی کد خبر :737524

گلایه مکانیک‌ها از تغییرات طراحی خودروهای داخلی

رییس اتحادیه تعمیرکاران خودروی پایتخت گفت: عمده مشکلات این روزهای مکانیک ها، زاییده اقدامات خودروسازان است، به گونه‌ای که بسیاری طراحی‌ها و تغییرات داخل خودروها استاندارد نیست.

“علیرضا نیک آیین” افزود: در حالی که خریداران خودروهای خارجی در موارد اندکی برای دریافت خدمات گارانتی به تعمیرگاه های مجاز مراجعه می‌کنند، اما مشکلات گارانتی خودروهای داخلی از بدو تحویل خودرو آغاز می‌شود که به دو دلیل قطعات نامرغوب و بی‌کیفیت و تغییر طراحی‌های داخلی خودرو است.

این مقام صنفی گفت: وقتی خودروسازان تغییراتی در خودروهای تولیدی خود می‌دهند، فقط با نمایندگی های خود در میان می‌گذارند و بازار “افتر مارکت” و “وارانتی” را ندید می گیرند.

افترمارکت به همه قطعاتی که OEM نباشند اشاره می کند، یعنی توسط تولید کننده‌ خودرو تولید نشده باشند.

وارانتی یعنی اینکه محصول در دست افراد در زمان مشخصی که بیشتر از دوره گارانتی نیز هست، با همان مشخصات اولیه کار می کند و اگر در زمان وارانتی محصول با مشکلی روبرو شد، هزینه تعمیر و تعویض قطعات با وجود وارانتی پرداخت می شود.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودروی پایتخت اظهار داشت: قطعات مربوط به خودروهای داخلی که تغییر یافته اند، در بازار کمیاب است.

وی با بیان اینکه خودروسازان داخلی با سایر اتحادیه ها و زنجیره تامین به خوبی متصل و هماهنگ نیستند، از وجود نگاه بالا به پایین در این سیستم و اینکه اتحادیه ای نظیر اتحادیه تعمیرکاران خودرو جایگاهی در تصمیم‌گیری‌های خودروسازان ندارد، ابراز گلایه کرد.

نیک آیین ادامه داد: ما در نوک پیکان و درگیر بازار هستیم و به همین دلیل مسوولان باید اجازه دهند اصناف نیز در تصمیم گیری ها مشارکت داده شوند.

وی در ادامه در خصوص عمده شکایت های واصله به این اتحادیه در ماه‌های گذشته، خاطرنشان کرد: اکنون عمده مسائل و مشکلات و شکایات ناشی از موضوع تحریم‌ها است، به طوری که در ماه‌های گذشته ارتباط، پشتیبانی قطعات و تجهیزات شرکت های وارد کننده خودروهای خارجی، قطع شده و سرویس دهی ندارند، همچنین شرکت‌های چینی فقط خودرو وارد می‌کنند و از خدمات پس از فروش مناسب خبری نیست.

به گزارش ایران جیب،این مقام صنفی، به نبود قطعات اصلی، همچنین تکرار و تکثر خرابی های قطعات خودروها اشاره کرد و افزود: در حالیکه تعمیرکاران باید تعمیرات روی قطعات انجام دهند، اما طراحی های جدید خودروسازان به گونه ای است که تعمیرات به سختی انجام شده یا غیرممکن است.

وی تاکید کرد: عمده قطعات موجود در بازار فعلی بدون گارانتی است، در حالی که اگر مشکلی برای خودرو به وجود آید مکانیک ها باید پاسخگو باشند.

Ad

روی خط خبر

  • پرفروش‌ترین گوشی‌های موبایل اپل در پنجم مهر
  • بی ام و جریمه شد
  • وضعیت محور‌های مواصلاتی در پنجم مهر؛کاهش ۰.۶ درصدی تردد در محور‌های برون‌شهری
  • وضعیت آب و هوا در پنجم مهر؛ بارش پراکنده و رعد و برق در استان‌های شمال وشمال غرب کشور
  • ویروس کرونا در آسانسور چقدر زنده می‌ماند؟
  • بیچاره نماینده‌های مجلس بدجوری گیر مردم افتادند!
  • عباس عبدی:شخصا دوست دارم بایدن رای بیاورد
  • نمایندگان مجلس در هر دوره چه خودرویی سوار شده‌اند؟
  • تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران بازگردانده نشده است
  • کاهش دوباره بهای نفت در پی افزایش شیوع کرونا
  • توضیح همتی درباره دلایل افزایش قیمت دلار
  • صادرات نفت ایران افزایش یافت
  • جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای سرکرده جدید داعش
  • ایران قصد دارد با همکاری روسیه واکسن کرونا تولید کند
  • احضار سفیر ایران در پاریس به وزارت خارجه فرانسه
  • انتقال ۷ محکوم ایرانی از ارمنستان به کشور
  • ممنوعیت حرکت دسته‌های عزاداران تهرانی در روز اربعین
  • «کاغذ پاره ها» در جشنواره تورنتو نمایش داده می شود
  • نیکی کریمی داور جشنواره آنتالیا شد
  • کدام مناطق کشور طی چند روز آینده بارانی است؟
  • توسعه خودروهای هیبریدی-برقی سرعت می‌یابد
  • آبروریزی نتانیاهو به خاطر چند تکه لباس کثیف
  • تعریض باند شمال به جنوب و یک دوربرگردان در بزرگراه شهید ستاری
  • کشته شدن یک مامور پلیس به ضرب گلوله در لندن
  • ترامپ اعتبار ویزای تحصیلی ایرانی‌ها را کاهش می‌دهد
  • مشاور عالی فرمانده سپاه: اگر عین الاسد را نمی‌زدیم امنیت ایران از دست می‌رفت
  • بهای طلا و نفت در بازارهای جهانی
  • ابلاغ دستورالعمل همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
  • کدام نمادهای بورس متوقف شدند؟
  • محکومیت شرکت آذویکو به تحویل خودروی جایگزین و پرداخت خسارت
  • Ad