۲۳ و ۲۴ دی ماه؛

گروه کُر شهر تهران در «وحدت» کنسرت می‌دهد

    کد خبر :668047

تازه‌ترین کنسرت گروه کُر شهر تهران روزهای بیست‌وسوم و بیست‌وچهارم دی‌ماه سال جاری با شکل و شمایلی متفاوت‌تر از اجراهایی پیشین در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.

 

گروه کُر شهر تهران به سرپرستی و رهبری ارکستر مهدی قاسمی تازه‌ترین کنسرت خود را ساعت ۲۱:۳۰ روزهای بیست‌وسوم و بیست‌وچهارم دی ماه سال جاری در تالار وحدت تهران برگزار خواهد کرد.

 

در این کنسرت که با اجرای آثاری از بتهوون و محمد سعید شریفیان همراه خواهد بود، رافائل میناسکانیان به‌عنوان تک‌نواز پیانو، نیما زاهدی کنسرت مایسترو هادی قضات به‌عنوان تک خوان آلتو حضور دارد.

 

گروه کر شهر تهران در سال ۱۳۷۸ توسط مهدی قاسمی تشکیل شد. این گروه تا کنون با برگزاری ده‌ها کنسرت داخلی و خارجی، شرکت در جشنواره‌های متعدد و مشارکت در ضبط آثار آهنگسازان معاصر ایرانی همچون احمد پژمان توانسته خود را به‌عنوان یک گروه پویا و فعال مطرح کند.

 

این گروه در چندین اجرا نیز با ارکستر سمفونیک تهران به رهبری علی رهبری و همچنین شهرداد روحانی همکاری داشته است. گروه کر شهر تهران در جشنواره موسیقی کرال خاورمیانه که در سال ۲۰۱۵ در دوبی برگزار شد، رتبه دوم را کسب کرده است. مهدی قاسمی مدرس دانشگاه هنر و هنرستان موسیقی دختران تهران، رهبری این کنسرت را برعهده دارد.

 

به گزارش مهر ،این گروه در کنار اجرای رپرتواری از قطعات دوران باروک تا معاصر، قطعاتی از موسیقی محلی ایران، آثار آهنگسازان معاصر ایرانی، موسیقی فیلم را به اجرا گذاشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید