گرد و خاک با غلظت کمتر، کشور را در بر می گیرد

    کد خبر :901949
گرد و خاک با غلظت کمتر، کشور را در بر می گیرد

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: گرد و خاکی که هم اکنون در استان خوزستان وجود دارد تا ساعات آینده استان های ایلام، کرمانشاه ، لرستان، همدان، مرکزی و استانهای جنوبی البرز را نیز در برخواهد گرفت.

آقای محمد اصغری افزود: بنابراین از ساعاتی دیگر باید منتظر رخنه گرد و خاک که منشا آن خارج از مرزهاست در استانهای زنجان، قزوین، البرز، قم و تهران باشیم اما غلظت این گرد و خاک، قابل مقایسه با هفته قبل نیست و رقیق تر است.

وی همچنین از تداوم بارندگی های خفیف بهاری در کشور خبر داد و گفت: البته شدت بارش ها در شمال شرق کشور نگران کننده است و اوایل هفته آینده بخصوص در روزهای شنبه و یکشنبه احتمال جاری شدن سیل در این استانها نیز وجود دارد.

اصغری افزود: امروز استانهای ساحلی خزر، خراسان شمالی و رضوی، همدان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، کرمان، ارتفاعات البرز و استانهای زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش های پراکنده همراه با رعد و برق و وزش گرد و خاک در مناطق مستعد خواهند داشت که همین شرایط را از فردا در استانهای جنوب غرب، جنوب و کرانه های خزر و زاگرس مرکزی و شرق و شمال شرق پیش بینی می کنیم.

کارشناس هواشناسی همچنین از ورود یک سامانه بارشی جدید به کشور از روز شنبه خبر داد و گفت: بر اثر ورود این سامانه، بارش هایی را در شمال غرب، جنوب البرز، سواحل مرکزی و شرقی خزر و استانهای شمال شرقی خواهیم داشت ضمن اینکه سواحل خزر امروز کاهش دمایی بین 6 تا 8 درجه سانتیگراد خواهند داشت.

به گزارش صدا و سیما،اصغری همچنین افزود: سواحل خزر امروز، و تنگه هرمز و شرق خلیج فارس از روز جمعه تا دوشنبه مواج خواهند بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید