گاف بزرگ امنیتی اسرائیل

    کد خبر :860578

پس از حملات هکری متعدد به سازمان‌های رژیم صهیونیستی، منابع خبری گزارش دادند ارتش رژیم صهیونیستی به اشتباه موقعیت جغرافیایی صدها پایگاه و تأسیسات راهبردی خود را به اشتراک گذاشته است.

حساب کاربری «اینتل اسکای» در شبکه توئیتر، شامگاه دوشنبه، خبر داد که رژیم صهیونیستی به اشتباه موقعیت جغرافیایی پایگاه‌های نظامی و امنیتی حساس خود را منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی زمانی که قصد داشته فهرستی از مراکز آزمایش کرونا را منتشر کند، به اشتباه موقعیت جغرافیایی مراکز حساس این رژیم را منتشر می‌کند.

اینتل اسکای در ادامه اضافه کرد که این اطلاعات به طور مشخص در تاریخ می‌سال ۲۰۲۱ به اشتباه اشتراک گذاشته شده و در مدت زمان کوتاهی حذف شده‌اند.

با این حال، این وبگاه فعال در زمینه رصد حرکت هواپیماها و اخبار امنیتی توانسته فایل مذکور را ذخیره کند و آن را به اشتراک بگذارد.

فایل افشا شده صدها پایگاه امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی از جمله، برج‌های دیدبانی، بنادر نیروی دریایی، اماکن امنیتی، پناهگاه‌های نظامی، انبارهای تسلیحاتی و پایگاه‌های نیروهای هوایی را بر روی نقشه نشان می‌دهد.

سنجاق‌های زردرنگ بیانگر موقعیت جغرافیایی دقیق تأسیسات حساس رژیم صهیونیستی هستند

در ادامه تصاویر ماهواره‌ای برخی از این پایگاه‌های راهبردی آمده است.

گوگل ارث برخی از موقعیت‌ها را به طور واضح نمایش نمی‌دهد

این گزارش در حالی منتشر شده است که مرکز اطلاع‌رسانی «الاعلام الحربی» شاخه لبنان پیشتر موقعیت جغرافیایی چند تأسیسات راهبردی رژیم صهیونیستی در شهرهای فلسطین اشغالی منتشر کرده بود.

الاعلام الحربی در گزارش خود عنوان کرده بود: «صهیونیست‌ها، شما اهدافی نظامی و امنیتی در شهرهایتان دارید».

از سوی دیگر، گروهی هکری موسوم به «Moses staff» (عصای موسی)، در ساعات پایانی شب شنبه، با حمله به سرورهای اطلاعاتی شرکت‌های اسرائیلی، اسنادی از جمله شناسنامه، اوراق دفاتر وکلا، چک‌ها، گزارش‌های مالی و… به دست آمده در این حمله هکری را فاش کرد.

در هفته‌های اخیر، نهادها و شرکت‌های رژیم صهیونیستی به طور مکرر هدف حملات سایبری قرار گرفتند، روز هشتم آبان روزنامه جروزالم‌پست گزارش کرد که گروه هکری موسوم به «سایه سیاه» (Black shadow) سرورهای شرکت اینترنتی رژیم صهیونیستی «سایبرسرو» (Cyberserve) را مورد حمله هکری قرار داده و آن را از دسترس خارج کرده و تهدید به افشای اطلاعات آن کرده است.

منابع خبری طی ماه‌های گذشته نیز از چند حمله سایبری به شرکت‌های مهمی در اراضی اشغالی خبر داده بودند.

روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارانوت»، سی‌ام شهریور ماه، خبر داد که یکی از بزرگترین شرکت‌های ارتباطی رژیم صهیونیستی هدف حمله سایبری قرار گرفته است.

یدیعوت آحارانوت در این خصوص گزارش داده بود که هکرها با نفوذ به سامانه‌های شرکت ارتباطی «Voicenter» سیستم ارتباطات یکی از بزرگترین شرکت‌های صهیونیستی را فلج کرده‌اند.

شرکت ارتباطی Voicenter یکی از شرکت‌های پیشگام در فلسطین اشغالی است که به شرکت‌های فعال در حوزه بازرگانی خدمات ارائه می‌کند. از جمله شرکت‌هایی که از Voicenter خدمات دریافت می‌کنند، می‌توان به شرکت رایانه‌ای آمریکایی-صهیونیستی «چک پوینت» و شرکت ارتباطی «پارتنر» (سابقا با عنوان اورنج شناخته می‌شد)، شرکت «اکسفون» ارائه‌دهند خدمات تلفن همراه بین‌المللی و خدمات اینترنتی، «سیمیلار وب» ارائه‌دهند خدمات آنالیز وب، شرکت «جیت» ارائه‌دهنده خدمات حمل‌ونقل اشاره کرد.

منابع صهیونیستی حدود دو هفته پیش این گزارش نیز خبر داده بودند که گروهی از هکرها پس از نفوذ به دانشگاه صهیونیستی «بارایلان»، اطلاعات مربوط به اساتید و دانشجویان این دانشگاه را که عده‌ای از آن‌ها مأموران اطلاعاتی و امنیتی بوده‌اند، به سرقت برده‌اند.

به گزارش برنا، دو روز پیش از این حمله نیز منابع صهیونیستی از حمله سایبری گروه هکری «Sangkancil» به نهادهای رژیم صهیونیستی و درز اطلاعات حدود هفت میلیون صهیونیست خبر داده بودند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید