کیک خوری مدیران شهری بر سر مزار فوت شده های تهرانی؛ عزا و عروسی برای همه ممنوع است جز مدیران شهری تهران

    کد خبر :732250

در روزهایی که شیوع ویروس کرونا سلامت میلیون ها ایرانی را با چالش های جدی رو به رو کرده و از سوی دیگر نیز تورم شتابنده معیشت و رفاه خانواده ها را با مشکلات جدی رو به رو کرده است، مجموعه تصمیم هایی از سوی مدیران ارشد کشورمان در حال اجراست که نه تنها ناراحت کننده است، بلکه خلاف پروتکل هایی است که ایشان برای مردم تجویز می کنند.

به گزارش «بازتاب»، روز جمعه گذشته مدیران شهری در بهشت زهرا تهران اقدام به برگزاری جشن 50 سالگی این آرامستان کردند و با حضور برخی مقامات ارشد شهری و کشوری این مناسبت را جشن گرفتند؛ اقدامی که با واکنش اعتراضی بسیاری از شهروندان تهرانی رو به رو شد و حواشی فراوانی را در پی داشت.

در این مراسم پیروز حناچی شهردار تهران، سید حسن خمینی تولیت حرم حضرت امام خمینی (ره)، سعید خال مدیرعامل بهشت زهرا (س) و جمعی از شخصیت‌ها و مدیران شهری همچون علی اشراقی، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی و احمد مسجدجامعی حضور داشتند.

این مراسم به بهانه فرا رسیدن پنجاهمین سالگرد تأسیس بهشت زهرای تهران که در تاریخ 25 تیرماه 1349 تأسیس شده است، برگزار شد و در آن افرادی چون سید حسن خمینی تولیت حرم امام (ره) و نیز پیروز حناچی شهردار تهران به سخنرانی پرداختند؛ سخنانی که هر چند اشاراتی کوتاه به مشکلات و مصائب این روزهای مردم و مشخصاً این آرامستان داشت، اما به نظر در زمان و مکان مناسبی مطرح نشد.

از این لحاظ می گوییم زمان و مکان نامناسب که می دانیم در شرایط اوج گیری دوباره کرونا هستیم و مسئولان ارشد شهر تهران و مسئولان سازمان بهشت زهرا رسالت های مهمی در این دوران بر عهده دارند که برگزاری جشن و بریدن کیک تحت هیچ شرایطی در این رسالت ها قابل تعریف نیست و گنجانده نمی شود.

به دیگر سخن در شرایطی که اپیدمی ویروس کرونا روزانه جان ده ها هموطن ایرانی را می گیرد و درصد بالایی از آنها در همین بهشت زهرای تهران به خاک سپرده می شوند و بازماندگان سوگوارشان حتی امکان برگزاری یک مراسم ساده سوگواری جمعی ندارند، اجتماع ده ها نفری مدیران شهری در این محل آن هم نه برای عزا بلکه برای جشن و بریدن کیک ناراحت کننده و غم انگیز است.

این اقدام مدیران شهری از آن جهت غم انگیزتر می نماید که بدانیم در شرایط کنونی علاوه بر جولان ویروس کرونا در جامعه، شاهد تورم فزاینده ای نیز هستیم که روز به روز قدرت خرید و سطح رفاه شهروندان را کاهش می دهد و اساساً خنده و شادمانی را از یاد بسیاری از مردم برده است.

همچنین اجتماع گروهی مدیران شهری تهران با هدف برگزاری جشن پنجاه سالگی بهشت زهرای تهران در حالی برگزار شده و تصاویر آن در رسانه ها منتشر شده است که بر اساس پروتکل های اعلامی ستاد مقابله با کرونا برگزاری هر گونه عزا و عروسی در این شرایط تخلف محسوب شده و در همین رابطه 21 تیرماه سال جاری سرهنگ نادر مرادی معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران گفته بود: برگزاری هر گونه مراسم عزا و عروسی فعلا و تا اطلاع بعدی ممنوع است.

مرادی در همین رابطه افزوده بود: اگر پلیس با مواردی از برگزاری مراسم عزا و عروسی در تالارهای پذیرایی مواجهه شود برابر مقررات با این تخلف برخورد خواهد کرد.

صرف نظر از اینکه مراسم مورد اشاره در قالب مشمول مقررات اعلام شده در مورد مراسم های عزا و عروسی می شود یا خیر، مدیران شهری تهران با این اقدام خود نشان دادند از دغدغه های اصلی و مهم شهروندان تا حدود زیادی فاصله گرفته اند و خوانش درستی از نیازهای مردم حداقل در این مقطع زمانی ندارند.

جشن و کیک خوری مدیران شهری آنهم در منطقه ای که روزانه ده ها و چه بسا صدها شهروند تهرانی عزیزانشان را آنجا به خاک می سپارند و سوگ فوت شدگانشان هستند، مسئله مهم دیگری است که نباید نسبت به آن بی توجه بود چه بسا که در دو روز گذشته، نفس این حرکت با واکنش ها و انتقاد های بسیار زیاد کاربران در شبکه های اجتماعی مواجه شد.

جدا از موارد اشاره شده، بدون شک این جشن با هزینه و تنخواه های قابل توجهی برگزار شده است که می توانست در محل های مناسبی در قالب بزرگداشت پنجاهمین سالگرد تأسیس بهشت زهرا به مصرف برسد؛ مواردی نظیر اعطای هدیه و تقدیر از کارکنان سازمان بهشت زهرا که می دانیم در ماه و هفته های اخیر چه حجم سنگینی از کار بر دوش آنها قرار گرفته است.

به هر صورت این اقدام دوباره زنگ هشداری بود برای مردم و مسئولان که نواخته شد تا چند نکته را به همگان متذکر شود؛ نکاتی که بخشی از آن اشاره شد و حکایت از افزایش غم انگیز فاصله ها میان مردم و مسئولان دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید