کوپرا فورمنتور VZ5 با تیونینگ ABT

    کد خبر :902605

کمپانی ABT با ارتقای محصولات کوپرا غریبه نیست زیرا این خودروساز از پلتفرم‌ها و قوای محرکه گروه فولکس‌واگن استفاده می‌کند. جدیدترین پروژه این تیونر فورمنتور VZ5 است که قوی‌ترین محصول تاریخ کوپرا محسوب می‌شود. ABT به حدی قدرت این خودرو را افزایش داده است که می‌توان آن را رقیب برخی از محصولات صاحب‌نام در دنیا دانست.

بازتاب –کوپرا فورمنتور VZ5 نسخه‌ای تولید محدود از این شاسی‌بلند اسپرت است و فقط به تعداد ۷ هزار دستگاه تولید خواهد شد. در قلب این خودرو پیشرانه ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری آئودی قرار دارد که در حالت استوک قدرت ۳۸۵ اسب بخاری و گشتاور ۴۸۰ نیوتون متری تولید می‌کند. نیروی پیشرانه نیز از طریق گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به تمامی چرخ ها فرستاده می‌شود. اگرچه این ارقام برای یک خودروی جمع‌وجور بسیار خوب به نظر می‌رسند اما پیشرانه موردبحث پتانسیل‌های زیادی دارد و قبلاً خودش را در آئودی RS3 اسپرت بک ثابت کرده است.

ABT هم‌اکنون قدرت ۴۴۴ اسبی و گشتاور ۵۳۰ نیوتون متری را از این نیروگاه آهنین استخراج کرده است. این قدرت با ماژول پاور S این تیونر به دست آمده است. واضح است که افزایش قدرت تأثیر مثبتی روی پرفورمنس فورمنتور VZ5 گذاشته است و باعث ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۹ ثانیه‌ای شده است که ۰.۳ ثانیه بهتر از نسخه استاندارد است. ABT همچنین می‌گوید این خودرو سریع‌تر از نسخه پایه پورشه ۹۱۱ کررا است. سقف سرعت نیز از ۲۵۰ به ۲۷۰ کیلومتر در ساعت افزایش یافته است.

کوپرا فورمنتور VZ5 با تیونینگ ABT

VZ5 از نظر بصری خودروی جذابی است و به خاطر بدنه‌ای عضلانی، ارتفاع کمتر از سطح زمین و عناصر مسی‌رنگ روی بدنه جلب‌توجه می‌کند. به همین خاطر ABT خیلی دست روی بدنه نگذاشته است و تنها به نصب رینگ‌های جدید ۲۰ یا ۲۱ اینچی بسنده کرده است. این تیونر همچنین پکیج‌های ارتقای پرفورمنس خود را برای نسخه‌های ۴ سیلندر ۲ لیتری کوپرا فورمنتور عرضه کرده است و در این حالت شاهد قدرت ۳۶۵ اسب بخاری هستیم.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید