کورنینگ از پوشش محافظ قوی‌تر برای گوشی‌های هوشمند رونمایی کرد

    کد خبر :956881
کورنینگ

شرکت کورنینگ از تولیدکنندگان پوشش محافظ نمایشگر تلفن‌های هوشمند است که به عنوان شیشه محافظ گوریلاگلس شناخته می‌شود. حال به تازگی از گوریلاگلس ویکتوس 2 رونمایی به عمل آورد.

بازتاب-این پوشش شیشه نسبت به نسل قبل یعنی ویکتوس پلاس دوام بالایی نسبت به بتن و آسفالت دارد. شرکت سازنده اعلام نمود که این پوشش از موادی ساخته شده که در برابر سقوط 2 متری روی بتن و 1 متری روی آسفالت بسیار دوام دارد. نسل اول گوریلاگلس ویکتوس سال 2020 معرفی شد که بیشتر روی گوشی‌های هوشمند پرچمدار شاهد آن بودیم. در نسل جدید که برای سال 2023 تدارک دیده شده، انتظار داریم کورنینگ آن را برای گوشی‌های پرچمدار آینده تدارک بیند.

این پوشش برای گوشی‌های هوشمندی که نمایشگر بزرگی دارند، بسیار کارآمد خواهد بود. طی سال‌های گذشته با افزایش سایز صفحه نمایش تلفن‌های هوشمند، کورنینگ در همکاری با شرکت‌های تولیدکننده تلفن هوشمند سعی داشته، مقاومت بدنه و نمایشگر اسمارتفون‌ها را با پوشش شیشه محافظ گوریلاگلس افزایش دهد. ناگفته نماند که در گوشی‌های میان رده نیز این نوع شیشه به کار گرفته می‌شود اما عمدتا نسل‌های قبلی هستند و جدید محسوب نمی‌شوند. بنابراین باتوجه به هزینه بالا استفاده این نوع شیشه، برندهای تولیدکننده گوشی سعی می‌کنند از آن در گوشی‌های گران قیمت و پرچمدار استفاده نمایند.

کورنینگ گوریلاگلس ویکتوس 2 با دوام بیشتر

کورنینگ از پوشش محافظ قوی‌تر برای گوشی‌های هوشمند رونمایی کرد

همچنین کورنینگ هر سال نسل جدیدی از پوشش شیشه محافظ گوریلاگلس را معرفی کرده و در اختیار شرکت‌های تولیدکننده قرار می‌دهد تا موجب افزایش دوام بدنه و نمایشگر تلفن‌های هوشمند می‌شود. سال 2021 شاهد ارائه گوریلاگلس ویکتوس پلاس توسط کورنینگ بودیم و حال نسخه بهبودیافته با نام گوریلاگلس ویکتوس 2 از راه رسید. طبق گزارش‌ها، بیشتر گوشی‌های هوشمند بدلیل سقوط روی سطوح سخت دچار آسیب می‌شوند و در این شرکت کورنینگ تصمیم گرفته با تحقیقات بیشتر، پوشش شیشه محافظ بادوام و قوی‌تری را برای این نوع تلفن‌های هوشمند در نظر گیرد.

بابد بیان داشت که شرکت سازنده در نسل جدید سعی کرده دوام پوشش شیشه‌ای را برای مقاومت دربرابر بتن افزایش دهد. زیرا بیشتر گزارش آسیب دیدن دربرابر سقوط روی بتن بوده است. به هر حال باید منتظر ماند تا مشخص شود که آیا گوشی‌های مجهز به این شیشه محافظ گوریلاگلس دوام بالاییی از خود نشان خواهند داد یا خیر. گفته شده گوشی‌های مجهز به این نوع شیشه سال 2023 راهی بازار خواهند شد و مشخص نیست کدام مدل تلفن هوشمند است. احتمالا سری گلکسی اس 23 سامسونگ از اولین مدل‌های مجهز به این نوع شیشه باشند که قرار است بزودی به کار گرفته شوند. در اخباری مرتبط سامسونگ قصد دارد سری اس 23 را در سه مدل استاندارد، پلاس و اولترا معرفی کند. بهترین نسخه اولترا بوده که نه تنها نمایشگر بزرگ‌تر و پروضوحی دارد، بلکه بهترین دوربین یعنی حسگر 200 مگاپیکسلی روی آن تعبیه خواهد شد.

در هر صورت تمامی مدل‌های خانواده گلکسی اس 23 سامسونگ چنین پوشش شیشه خواهند داشت تا دوام بالایی پیدا کرده و باتوجه به بدنه پریمیومی، عجیب نیست که بخش عمده بدنه را شیشه کورنینگ گوریلاگلس ویکتوس 2 دربرگیرد. برای کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید