کودکتان را رایگان به ماه بفرستید!

    کد خبر :925444

یک داستان واقعی و حیرت انگیز از سفر به ماه

یک اتفاق کوچک که نتیجه‌ی آن، سفر به ماه بود! یک داستان واقعی در زمان کودکی چارلز دوک (دهمین انسانی که به کره ماه پا گذاشت) و تاثیر  آن در آینده‌ی او، یعنی داستان علاقه مند شدن او به خلبانی و فضانوردی با یک اتفاق ساده در کودکی که نهایتا منجر به سفر به ماه شد!

به گزارش رسانه بازتاب و به نقل از عمو کتابی، فروشگاه اینترنتی کتاب کودک، زمانی که چارلز کودک بود، یک خلبان که هواپیمایش خراب شده بود در مزرعه آنها فرود آمد و پدر چارلز به خلبان کمک کرد تا هوایپمایش را تعمیر کند. خلبان وقتی که ذوق چارلز از دیدن هواپیما را دید، او را سوار کرد و در مزرعه چرخی زد. از آن روز چارلز عاشق پرواز شد و هر شب با رویای پرواز سر بر بالش میگذاشت تا اینکه یک روز با تلاش به رویایش رسید و خلبان شد و روزی دیگر به کره ماه سفر کرد و دهمین انسانی شد که بر روی کره ماه قدم گذاشت.

تاثیر رفتار آن خلبان در مزرعه، آن‌نقدر جذاب و حیرت آور بود که باورش بسیار سخت است. درسی که از این داستان واقعی میشود گرفت این است که اینکه کودکان در  دوران کودکی، احساسات، علایق و رویاهای واقعی خود را بشناسند، به آنها کمک میکند تا در آینده بتوانند کارهای بزرگی بکنند. اما امروزه دیگر هیچ خلبانی در مزرعه ما نمی‌نشیند که ما و یا فرزندمان را به پرواز علاقه مند کند تا روزی به ماه برویم. اما، راه حل چیست؟ والدین عزیز حتما تا انتهای این مقاله را بخوانند.

راه هایی برای خودشناسی کودک

امروزه که دیگر هیچ خلبانی ما و کودکانمان را با هواپیمایش به سمت شناخت رویاهایی که در آنها استعداد داریم نمیبرد، باید از ابزارهای دیگری استفاده کنیم و البته که ابزارها و راه های زیادی وجود دارد تا کودکان را با احساسات و علایق و استعدادهایش آشنا کند و کنترل و رشد آنها را به او بیاموزد، ابزارهایی چون انیمیشن های کودکانه، بازی های فکری و بسیاری موارد دیگر که با اینکه بسیار اثر گذار هستند اما هیچ کدام به اندازه کتاب ها مفید و موثر نیستند زیرا داستانی که در کتاب روایت میشود، کودک را با خودش به دنیایی می برد و او را از مسیری عبور می دهد که منجر به خودشناسی می شود و در نهایت نمی توان اثر خرید و  خواندن انواع کتاب کودکانه را بر فرزندان منکر شد.

فرقی ندارد که برای خرید کتاب کودک عمو کتابی یا سایر فروشگاه های اینترنتی کتاب کودکانه مانند، دیجی کالا، کتابک، کتابراه و … کدام را انتخاب کنید اما مهم است که انتخاب صحیحی داشته باشید. زیرا کودک باید متناسب با سنش، کتاب های مناسب را بخواند تا خودش را به درستی در جای قهرمان کتاب قرار دهد و احساساتش را بشناسند، خودش را در آن لحظه تصور کند و اگر مشکلی برای قهرمان داستان بوجود آمده است فکر کند که چگونه میتواند آن را حل کند. احساساتی چون ترس، غم، شادی، کنجکاوی، خشم و عصبانیت و … احساساتی هستند که کودک باید آنها را بتواند به خوبی کنترل کند.

ولی این تنها دلیل ما برای انتخاب کتاب جهت رسیدن کودک به ماه رویاهایش نبود. کتاب های بسیاری با ادبیات کودکانه نوشته شده اند که کودکان را با مفاخر دنیا آشنا میکنند، مفاخر و بزرگانی چون، مریم میرزاخانی (کتاب جادوی مریم میرزاخانی که اتفاقات واقعی زندگی این اسطوره علمی را به زبان کودکانه نوشته است) نیل آرمسترانگ (کتاب کودک این منم نیل آرمسترانگ)، هلن کلر (کتاب این منم هلن کلر)، ماری کوری (کتاب این منم ماری کوری درباره زندگی این دانشمند بزرگ به زبان کودکانه) و… که این کتاب ها باعث میشوند تا کودک با تلاش های این بزرگان آشنا شود و تجسم کند که روزی کتاب او نیز نوشته خواهد شد و خود را جای آنها بگذارد. همچنین کتاب های زیادی درباره ادبیات و قصه های کهن سرزمینمان برای کودکان وجود دارد که فرزندان شما را با ادبیات و تاریخ ایران آشنا میکند و البته درس های آموزنده ای را نیز به او آموزش میدهد. مثلا مجموعه کتاب های قصه های خوب برای بچه های خوب از این دست کتاب هاست.

رده بندی سنی کتاب: یک عامل مهم

تا اینجا به این نتیجه رسیدیم که کودکی زمان بسیار مهمی برای این است که کودک بتواند به شناخت صحیحی از خودش، مشکلاتش و احساساتش دست یابد و برای این منظور کتاب را پیشنهاد دادیم اما مهم است که هر کتاب در زمان صحیح برای کودک خوانده شود از این رو کتاب های کودک دسته بندی سنی دارند و کتاب های هر بازه سنی ویژگی های خاص خودش را دارد. مثلا کتاب هایی که برای کودکان تا قبل از سن مدرسه رفتن چاپ میشوند، تمرکز بیشتری بر تصاویر جذاب دارند زیرا کودک خودش نمیتواند به تنهایی کتاب را مطالعه کند و راه جذب او به کتاب بیشتر از لحاظ بصری است. به این رده بندی سنی، رده بندی سنی الف نیز میگوییم. اما اگر بخواهیم به طور جزئی تر نیز رده بندی های سنی کتاب های کودکانه را بررسی کنیم، میتوان گفت که به طور مثال انواع کتاب برای کودکان 5 تا 7 سال، مخصوص کودکان در همین بازه سنی است ( 5 الی 7 ساله) و برای کودکان کوچکتر از این بازه، مفاهیم سختی را ارائه میدهد و برای کودکان بزرگتر نیز جذابیت کمتری دارد. لذا باید دقت کنید که در انتخاب کتاب حواستان علاوه بر موضوع، به رده بندی سنی نیز باشد تا کودکتان در زمان درست از طریق کتاب به خودشناسی برسد.

از چه زمانی و چگونه برای کودکان خود کتاب بخریم؟

این روزها حتی کتاب هایی مخصوص کودکان زیر یک سال نیز وجود دارد که جلد آنها به نحوی است که برای کودک خطرآفرین نباشد و به این معناست که هیچ محدودیت زمانی برای خرید کتاب کودکانه وجود ندارد و باید از همان ابتدا کودک را با این مسیر آشنا کنید. اما دو راه برای خرید کتاب وجود دارد، یکی خرید از فروشگاه های موجود در شهر و دیگری خرید اینترنتی. خرید از فروشگاه های شهری به شما این مزیت را میدهد که کتاب را در دست خود بگیرید و ورق بزنید ولی مشکلاتی نیز دارد که شاید کمبود وقت در این روزهای پر مشغله اصلی ترین آن باشد اما این مشکل در فروشگاه های اینترنتی وجود ندارد و شما میتوانید در هر زمان از شبانه روز که وقت داشتید در سایت ها به بررسی کتب بپردازید.

همچنین شما در بخش نظرات سایت های فروش کتاب کودک مانند دیجی کالا، هدهد و یا عمو کتابی می توانید نظرات خریداران قبلی درباره آن کتاب ها را بخوانید و ببینید آیا فرزندشان آن کتاب را دوست داشته یا نه. همچنین اکثر سایت ها این روزها مشاوره رایگان خرید کتاب را به کاربران خود ارائه میدهند. ضمنا برخی سایت های خرید کتاب کودک، مشکل تورق کتاب را نیز حل کرده اند تا شما تجربه بینظیری در انتخاب و خرید داشته باشید. به طور مثال فروشگاه اینترنتی کتاب کودک عمو کتابی تصاویر باکیفیت از چندین صفحه از هر کتاب کودک به همراه ویدیو تورق کتاب مدنظر شما در صفحه محصول قرار داده است تا این مشکل را حل کند و شما بتوانید کتاب را به طور کامل ببینید و سپس خرید نمایید. والدین عزیز امروز زمان آن است که با خرید کتاب های کودکانه، خلبان آروزهای کودکانتان باشید و سفر آینده کودکتان به ماه را زمینه سازی کنید.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید