کمپ‌های تمرینی کشورهای مختلف در کره قبل از شروع المپیک

  • ورزشی
  • پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸ ۱۴:۳۲
    کد خبر :666451

کره‌جنوبی به دلیل موقعیت جغرافیایی خود در آستانه المپیک توکیو میزبانی کمپ‌های تمرینی کشورهای مختلف را برعهده دارد.

 

به نقل از koreatimes، مقامات دولتی ژاپن در میان نگرانی‌هایی که در خصوص آلودگی‌های ناشی از رادیواکتیو وجود دارد، تلاش می‌کنند تا شرایط میزبانی را برای تمرین ورزشکاران حاضر در بازی‌های المپیک 2020 توکیو فراهم کنند.

 

با وجود اعلام دولت ژاپن از المپیک عاری از تشعشع رادیواکتیو، عواقب بحران هسته‌ای فوکوشیما هنوز ادامه دارد در نتیجه بسیاری از کشورها به دنبال مکان دیگری برای آمادگی ورزشکاران‌شان جهت حضور در المپیک هستند.

 

شهرهای کره‌جنوبی نیز به خاطر موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به ژاپن این شرایط را دارند تا میزبان ورزشکاران کشورهای مختلف باشند.

 

یانگسان در استان جیونگ‌سانگ کره‌جنوبی محل تمرین کشتی‌گیران المپیکی از 67 کشور جهان در روزهای 9 تا 24 جولای خواهد بود. براساس اعلام دولت محلی، هزار ورزشکار و مسئولان کشورها به این شهر می‌آیند.

 

تیم‌های ملی شنا از کشورهای بلاروس، مجارستان، اوکراین و قزاقستان هم تصمیم گرفتند آوریل سال آینده در شمال استان جیونگ‌سانگ تمرین کنند. علاوه براین شهر گیمچئون میزبان اردوی تمرینی 7 تیم ملی ویتنام از جمله بدمینتون خواهد بود.

 

تیم ملی کانوی لهستان نیز قرار است به مدت دو هفته در ماه جولای اردوی تمرینی خود را در شهر آندانگ استان جیونگ‌سانگ برگزار کند.

 

مقامات دولتی جیجو نیز مذاکراتی با تیم‌های ملی خارجی برای اردوی تمرینی داشته‌اند. ورزشکاران تیم ملی سه‌گانه سوئیس در آستانه المپیک تمرینات خود را در شهر سئوویپو برگزار می‌کنند. برخی از تیم‌های شنا در اروپا نیز در بوسان هتل رزرو کرده‌اند تا تمرینات خود را در این شهر پیگیری کنند.

 

این برای نخستین بار نیست که مقامات کره‌جنوبی به خاطر نزدیکی به یک شهر میزبان المپیک سود می‌برند و میزبان کمپ‌های مختلف هستند.

 

در سال 2008 قبل از المپیک پکن، 46 کشور جهان در 27 رشته ورزشی اردوهای خود را در کره‌جنوبی برگزار کردند. بوسان، اینچئون و جیونگی تمام تلاش خود را برای میزبانی ورزشکاران بین‌المللی انجام می‌دهند.

 

به گزارش فارس ،بوسان پیش از این با آژانس‌های ورزشی تماس گرفته تا بار دیگر ورزشکاران برای تمرین به آنجا بیایند. اینچئون نیز با توجه به میزبانی بازی‌های آسیایی در سال 2014 بهترین مکان برای تمرین قبل از المپیک است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید