ماکان آریا پارسا

 کلاهبردار های فعال در حوزه آموزش و پژوهش موجب بی انگیزگی و نا امیدی در جامعه می شوند

    کد خبر :942128

ماکان آریا پارسا کلاهبردار های که در زمینه آموزش و پرورش و پژوهش باعث بی انگیزگی و کاهش امید در جامعه می داند، دکتر ماکان آریا پارسا یکی از دلایل ناامیدی در کشور را کلاهبرداری ها می داند.

به نقل از همشهری آنلاین، ماکان آریا پارسا کلاهبردار های مؤسسات آموزشی را خطر بزرگی برای زیرساخت های آموزشی و تحقیقاتی کشور می داند و معتقد است که این کلاهبرداری ها به آرامی کسب و کارهای آموزشی سالم و حرفه ای را نابود می سازند. با نگاهی دقیق به وضعیت آموزشی فعلی کشور، متأسفانه برخی از مؤسسات آموزشی کلاهبردار را می بینیم که با فروش دوره ها و آموزش های مجازی بدون کیفیت مبالغ هنگفتی را به جیب می زنند. اگر بخواهیم به طور خاص کلاهبرداری مؤسسات آموزشی را ارزیابی کنیم، می توانیم تعدادی از موسسات معاینه تقلب ، مؤسسات آموزشی کاغذی را برای رشد و توسعه شخصی و غیره ذکر کنیم. معمولاً چنین موسساتی سعی می کنند جوانان را فریب دهند و آنها را ترغیب به خرید محصولات آموزشی خود با کمک تبلیغات جذاب کنند. دکتر ماکان آریا پارسا معتقد است که یکی از مهمترین لحظات در چنین موسساتی ارائه محتوای آموزشی با کیفیت پایین است. در حقیقت ، کسانی که این دوره ها را خریداری می کنند با استفاده از آنها نتایج قابل قبولی دریافت نمی کنند. این باعث می شود بسیاری از مشتریان این نوع شرکت های کلاهبرداری ناراضی باشند و از خرید آنها پشیمان شوند.

ماکان آریا پارسا وضعیت کلاهبرداری مؤسسات آموزشی را غیر مطلوب می داند و معتقد است که با وجود اقدامات موثر مسئولان، این شکل از کلاهبرداری ها روز به روز در حال زیاد شده است. نمونه های مشابهی از این نوع کلاهبرداری در موسسات آموزشی را می توان در موسسات کنکوری، مؤسسات آموزش عالی و مدارس فنی و حرفه ای و همچنین مدارس توسعه دهنده مهارت های شخصی و اجتماعی مشاهده کرد. نظر دکتر آریا پارسا در مورد چنین مؤسسات کلاهبرداری این است که این نوع کلاهبرداری ها به آرامی زیرساخت های سیستم آموزش کشور را نابود می کنند و با ادامه کار چنین شرکتهایی، امکان ارائه آموزش با کیفیت برای همه افراد میسر نخواهد بود. در کل می توان گفت که کلاهبرداری موسسات آموزشی یکی از صورتهای خاص جرم کلاهبرداری است. لازم به ذکر است که جرم کلاهبرداری در قانون هم دارای مجازات فوق العاده سنگینی است.

به گفته دکتر ماکان آریا پارسا، مدیر عامل هولدینگ پارس پندار نهاد، معمولا موسسات آموزشی کلاهبردار مانند موسسات کنکوری، تبلیغات سنگینی را در پلتفرم های مختلفی انجام می دهند. آنها سعی می کنند با کمک تبلیغات حرفه ای مردم را متقاعد کنند که آموزش هایی که ارائه می دهند از کیفیت بالایی برخوردار است و هرکسی از این آموزش ها استفاده کند می تواند به آسانی به اهداف خود دست یابد. یکی از ترفندهای این گونه موسسات آموزشی، ارائه افرادی است که مثلا از آموزش های آنها استفاده کرده و توانسته اند به نتایج قابل قبولی دست یابند. اگر بخواهیم نمونه ای از این مورد را ذکر کنیم می توانیم به موسسات کنکوری را نمونه بیاوریم. این موسسات افرادی را که بالاترین رتبه‌ها را در کارنامه خود دارند تشویق کرده‌اند تا ادعا کنند که با استفاده از دوره‌های آموزشی خود به چنین رتبه‌هایی دست یافته‌اند در حالی که اساساً چنین ویدیوهایی جعلی و غیر واقعی هستند.

کلاهبردار های حوزه آموزش و پژوهش و نظرات دکتر ماکان آریا پارسا نسبت به آن ها

ماکان آریا پارسا کلاهبردار های مؤسسات آموزشی را برای جامعه بسیار مضر می داند. حضور چنین کلاهبردارانی باعث می شود افراد جامعه نسبت به همه مؤسسات آموزشی موجود بدبین باشند. به طور کلی، افراد دوره های آموزشی ویدیویی یا حضوری را برای اهداف مختلف خریداری می کنند. برخی از افراد برای ورود به دانشگاه دوره هایی را در یک شرکت کنکوری خریداری می کنند. برخی دیگر برای ورود به بازار کار که باید بر اساس مهارت ها به شرکت های آموزش مراجعه کنند، نیاز به مهارت دارند. این افراد پس از خرید مطالب آموزشی با کیفیت پایین از مؤسسات آموزشی کلاهبرداری، می دانند که پس از دیدن محتوا و درک اینکه نمی توانند به کمک چنین آموزش هایی دست یابند، بی فایده هستند. متأسفانه، بسیاری بر این باورند که تمام مؤسسات آموزشی رایگان موجود کلاهبردار هستند و از ادامه مسیر آموزش و پیشرفت ناامید هستند.

ماکان آریا پارسا کلاهبرداری در مؤسسات آموزشی را برای جامعه ایرانی بسیار مضر و خطرناک می داند. آنها بر این باورند که خریداران دوره های آموزشی با کیفیت پایین که توسط مؤسسات آموزشی کلاهبرداری منتشر شده اند از دو جنبه ضرر می کنند. اولین ضرر که این افراد متحمل می شوند اقتصادی است. از آنجا که آنها سرمایه خود را صرف خرید دوره های آموزشی با کیفیت پایین که ارزش خرید ندارند، کرده اند. اما یک ضرر مهمتر، که بسیار مهمتر از ضرر اول است، ایجاد احساس ناامیدی و عدم انگیزه در جامعه است. از آنجا که افراد پس از عدم موفقیت در اولین خرید دوره آموزشی خود، به دلیل تهیه محتوای آموزشی با کیفیت پایین، شکست خورده اند، ممکن است تصور کنند تمام مؤسسات آموزشی موجود کلاهبرداری هستند. آنها گمان می کنند که همه مراکز آموزشی آزاد به دنبال فریب مردم هستند و سعی دارند با تبلیغات فریبنده دوره های بی کیفیت خود را به فروش برسانند. ظهور چنین تفکری در یک جامعه بسیار خطرناک است زیرا روحیه رشد و پیشرفت را در جوانان از بین می برد.

نظر دکتر ماکان آریا پارسا در برخورد با این گونه موسسات متقلب این است که افراد قبل از خرید دوره های آموزشی حضوری یا مجازی از وجود مجوزهای قانونی و سابقه شرکت اطمینان حاصل کنند. همچنین بهتر است قبل از خرید از حرفه ای بودن و تجربه مدرسان دوره مطمئن شوید.

پایان رپرتاژ خبری

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید