کلاس اولی‌ها یک روز در هفته به مدرسه می‌روند

    کد خبر :851018
کلاس اولی‌ها یک روز در هفته به مدرسه می‌روند

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: جمعیت مدارس ملاک بازگشایی و حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس در آبان‌ ماه است.

علیرضا کمرئی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس اظهار داشت: یک الگوی بازگشایی مدارس برای شروع فعالیت‌های آموزشی و تربیتی مدارس تهیه و تنظیم شده که در این الگو حرکت به سمت بازگشایی تدریجی، آرام و نسبتا ایمن بوده و کلاس حضوری نقطه اصلی تمرکز است.

وی با بیان اینکه رویه بازگشایی به این صورت است که مدارس برای بازگشایی اولویت بندی شده‌اند، ادامه داد: اولویت بازگشایی مدارس در اول مهر با توجه به جمعیت کم دانش آموزی با مدارس روستایی و عشایری بود. مدارس روستایی و عشایری جمعیت دانش آموزی کمی دارند و همچنین به سایر روش‌های آموزش مجازی دسترسی ندارند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: کم بودن جمعیت مدارس سبب می شود که فاصله گذاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به سادگی انجام و شرایط نسبتا ایمنی برای بازگشایی مدارس به صورت حضوری ایجاد شود.

کمرئی خاطرنشان کرد: بنابراین مدارس روستایی و عشایری با جمعیت کمتر از ۱۵ نفر در هر کلاس در اولویت بازگشایی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه براساس اولویت بندی برخی دیگر از مدارس در نیمه دوم مهر ماه می توانند به صورت حضوری باز شوند، گفت: همه مدارس روستایی با جمعیت کمتر از ۳۰ نفر در هر کلاس می توانند با کسب مجوز از ستاد مقابله با کرونای منطقه بازگشایی حضوری داشته باشند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش افزود: همچنین همه مدارس کاردانش و فنی و حرفه‌ای برای دروس مهارتی می‌توانند نسبت به بازگشایی مدارس اقدام کنند، این مدارس می توانند در نیمه دوم مهرماه با کسب مجوز از ستاد مقابله با کرونا کلاس های حضوری برگزار کنند.

کمرئی ادامه داد: هنرستان‌ها می توانند دروس مهارتی را به صورت عملی در کارگاه‌ها برگزار کنند و کلاس اولی‌ها هم یک روز در هفته به مدرسه بروند تا با فضای کلاس و مدرسه و معلم آشنا شوند.

وی تاکید کرد: بازگشایی بیش از مدارس روستایی و عشایری با جمعیت کمتر از ۳۰ نفر در هر کلاس، کارگاه‌ها و دروس مهارتی هنرستان‌ها و آموزش یک روز در هفته کلاس اولی‌ها در مدارس در مهر ماه نخواهیم نداشت.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس با بیان اینکه جمعیت مدرسه ملاک بازگشایی در آبان ماه است، عنوان کرد: مدارسی که جمعیت کمتر از ۳۰۰ دانش آموز دارند با گسترش واکسیناسیون و ایمنی بیشتر در جامعه می توانند با کسب مجوز کلاس‌های حضوری را دایر کنند.

کمرئی خاطرنشان کرد: در نیمه دوم آبان هم مدارس با جمعیت بیش از ۳۰۰ نفر می توانند بخشی از کلاس های خود را حضوری برگزار کنند، البته این مدارس ناچار هستند که برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی گروه بندی انجام دهند و بخشی از کلاس‌ها به صورت حضوری و بخشی غیرحضوری برگزار کنند.

وی افزود: احتمال می‌رود که پروژه بازگشایی مدارس به صورت تدریجی و آرام در آبان ماه به تکامل نسبی برسد. توسعه واکسیناسیون در کشور در حوزه عمومی و همینطور توسعه واکسیناسیون در حوزه بخشی از جمعیت دانش آموزی ۱۸ تا ۱۲ سال در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته و شرایط را هموار تر می کند تا اهداف مطابق با الگو ستاد مقابله با کرونا در خصوص بازگشایی صورت گیرد.

نقش شورای مدارس و کمیته سلامت در بازگشایی

سخنگوی وزارت آموزش وپرورش در امر بازگشایی مدارس همچنین درباره نقش شورای مدارس در تصمیم گیری درباره برگزاری حضوری کلاس‌های درس اظهار داشت: شورای مدارس و کمیته سلامت درباره بررسی وضعیت مدرسه برای کلاس‌های حضوری، هر کدام در حیطه وظایف خود نقشی را در طراحی روش‌ انجام کار دارند.

کمرئی ادامه داد: شورای مدارس و کمیته سلامت آمادگی مدارس برای بازگشایی را بررسی می‌کنند، شورای مدارس باید به سمت آموزش حضوری حرکت کنند تا زمینه آماده شود و خانواده‌ها بدانند شرایط در مدارس برای ارائه خدمات آموزشی مهیاست.

وی اظهار داشت: شورای مدارس براساس شرایط تصمیم می‌گیرد که دانش آموزان چند روز در هفته و در کدام دروس آموزش حضوری داشته باشند. در واقع نحوه حضور و ارایه خدمات در شورای مدرسه تصمیم گیری می شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش خاطرنشان کرد: کمیته سلامت مدارس آموزش و پرورش بررسی می کند که مدرسه شرایط بازگشایی را دارد و شرایط ایمنی و بهداشتی را رعایت کرده است، اگر مدارس پروتکل‌ها را برای بازگشایی مدارس رعایت کرده که درخواست مجوز از منطقه می کند و اگر رعایت نکرده است، مداخله می کنند که حد معین پروتکل‌های بهداشتی لحاظ شود.

به گزارش ایرنا ، کمرئی یادآورشد: اختیار شورای مدارس برای نقض قاعده کلی بازگشایی مدارس نیست، برای این است که ورود به موارد مربوط به کلاس درس و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مدیریت و سازماندهی شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید