کشف ۱۸۲ گور بی نام و نشان جدید در کانادا

    کد خبر :823529
کشف ۱۸۲ گور بی نام و نشان جدید در کانادا

جامعه بومیان کانادا روز چهارشنبه اعلام کرد جستجو‌ها ۱۸۲ قبر ناشناس را در مکان یک مدرسه شبانه روزی که بومیان کانادایی را پذیرش می‌کرد، آشکار کرده است و این سومین کشف از این نوع در مدت یک ماه است.

جامعه بومیان آمریکا لوئر کوتنی (Lower Kootenay) در بیانیه‌ای اعلام کرد کشف این قبر‌ها در نزدیکی مدرسه شبانه روزی قدیمی سنت اوژن کرانبروک در استان بریتیش کلمبیا، واقع در منتهی الیه غربی کانادا به دنبال شناسایی ۷۵۱ قبر در هفته گذشته در ماریوال واقع در ساسکاچوان در غرب کانادا و بقایای ۲۱۵ دانش آموز در پایان ماه مه در کملوپس در بریتیش کلمبیا روی می‌دهد.

در پی کشف گور‌های جمعی متعلق به کودکان بومی در کانادا، عده‌ای در این کشور خواستار لغو مراسم روز ملی این کشور شده اند.

یکم ژوئیه را می‌توان سالروز تولد کانادا تلقی کرد، چون مراسم روز ملی کانادا در چنین روزی برگزار می‌شود، اما با فاش شدن ابعادی از رفتار بی رحمانه تاریخ این کشور نسبت به بومیان کانادا، امسال بسیاری از کانادایی‌ها خواستار لغو این جشن‌ها هستند.

اخیرا ۷۵۱ قبر بی نشان در نزدیک یک مدرسه شبانه روزی دیگر در استان سِسکَچوان (Saskatchewan) کشف شد. برخی معتقدند که حدود شش هزار کودک بومی در چنین مدارسی جان خود را از دست دادند که علت اکثر این مرگ‌ها بیماری، سوء استفاده و بی توجهی بوده است.

به گزارش صدا و سیما، در قرن‌های نوزدهم و بیستم، ۱۵۰ هزار کودک بومی در کانادا با زور از والدین خود جدا و به مدارس شبانه روزی فرستاده شدند، بسیاری از کودکان حاضر در این مدارس دچار سوءتغذیه شدند و مورد آزار و تجاوز قرار گرفتند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید