کشف مواد رادیواکتیو در یک مدرسه ابتدایی در آمریکا

    کد خبر :947101
کشف مواد رادیواکتیو در یک مدرسه ابتدایی در آمریکا

رسانه های آمریکایی در گزارشی شوکه کننده از کشف آلودگی‌های اتمی برجا مانده از ساخت تسلیحات اتمی این کشور در طول جنگ جهانی دوم در یک مدرسه ابتدایی خبر داده‌اند.

درحالیکه ایالات متحده آمریکا اولین استفاده کننده از تسلیحات اتمی در جهان در خلال جنگ جهانی دوم بوده است،کشف یک منطقه آلوده ناشی از ساخت تسلیحات اتمی این کشور در یک مدرسه ابتدایی خبر ساز شده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز یک شنبه، از کشف مواد رادیواکتیو قابل توجهی در یک مدرسه ابتدایی در سنت لوییز در ایالت میسوری در این کشور خبر داده است.

گفته می‌شود تشعشعات کشف شده مربوط به تولید تسلیحات اتمی ارتش آمریکا در زمان جنگ جهانی دوم در این منطقه است.

براساس گزارش ان بی سی نیوز به نقل از آسوشیتدپرس، گزارش «شرکت داده‌های شیمیایی بوستون» تحقیقات یک شرکت مهندسی نظامی که پیش از این از آلودگی مواد رادیو اکتیو در مدرسه ابتدایی «جانا» در منطقه فلورسینت در سنت لوئیز را گزارش داده بود تایید می‌کند.

گزارش جدید این شرکت براساس نمونه‌هایی است که در ماه آگوست از این منطقه جمع آوری شده است. این شرکت تحقیقات شیمیایی نگفته است که این تحقیقات را به درخواست چه کسی انجام داده و بودجه آن از کجا تامین شده است.

«اشلی برناو» رئیس مدرسه جانا که پسر خودش نیز در همین مدرسه درس می‌خواند در انجمن اولیا و مربیان مدرسه در واکنش به این تحقیقات گفته، «قلب من شکسته است.»

این مدرسه در دشت سیلابی «کلدواتر کریک» واقع شده است که از طریق زباله‌های هسته‌ای تسلیحات اتمی آمریکا در طول جنگ جهانی دوم آلوده شده است.

براساس گزارشها، زباله‌های هسته‌ای در نزدیکی محلی در اطراف فرودگاه بین المللی سنت لوئیز در کنار نهری که به رودخانه میسوری می‌ریزد ریخته می‌شده است. این گزارش میگوید که نیروهای ارتش به مدت 20 سال این محل را پاکسازی می‌کرده‌اند.

در ادامه این گزارش همچنین آمده است، شرکت داده‌های شیمیایی بوستون، آلودگیهایی در سطح پایینتر نیز در منطقه اطراف مدرسه کشف کرده است. بیشتر نمونه‌ها در گزارش اخیر از کتابخانه مدرسه، آشپزخانه، کلاسها و حیاط مدرسه گرفته شده است.

این گزارش همچنین می‌گوید، سطح رادیو ایزوتوپ 210، پلوتونیوم، رادیوم و دیگر مواد سمی بیشتر از چیزی بود که شرکت شیمیایی بوستون انتظار داشته است و نمونه خاکی که از داخل این مدرسه گرفته شده است آلوده به مواد هسته‌ای بوده است.

در این گزارش آمده است که استنشاق یا بلع این مواد می‌تواند صدمات قابل توجهی به انسان وارد کند.

هیات مدیره مدرسه ابتدایی جانا در بیانیه‌ای اعلام کرده است برای تعیین اقدامات و مراحل بعدی با کارشناسان و وکلای خود مشورت خواهد کرد.

سال گذشته نخست وزیر دولت تشکیلات خودگردان از جامعه بین‌المللی خواسته بود درباره دفن زباله‌های هسته‌ای و شیمیایی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی تحقیق کند.

وی از جامعه بین‌المللی خواست تا درباره دفن زباله‌های هسته‌ای، شیمیایی و جامد توسط رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی تحقیق کند، زیرا مناطق جنوب الخلیل بیش‌ترین موارد ابتلا به سرطان را در سرزمین‌های فلسطینی دارد.

عباس تاکید کرد که گزارش‌هایی در خصوص دفن زباله‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی در فلسطین وجود دارد که تهدیدی برای محیط زیست و سلامت شهروندان فلسطینی است.

فارس

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید