کشف قدیمی ترین جنگل فسیلی در نیویورک

    کد خبر :663820

محققان در ایالت نیویورک یک جنگل فسیلی کشف کرده اند که قدمت آن به ۳۸۶ میلیون سال قبل می رسد. این قدیمی ترین جنگل فسیلی کشف شده تاکنون است.

 

قدیمی ترین جنگل فسیلی شناخته شده در یک معدن سنگ در ایالت نیویورک کشف شده است. این جنگل چشم انداز جدیدی از شیوه دگرگون شدن سیاره زمین به وسیله درختان را فراهم می کند.

 

جنگل فسیلی مذکور در نزدیکی شهر کایرو(Cairo) کشف شده و از ایالت نیویورک تا پنسیلوانیا و فراتر از آن کشیده شده است. محققان قدمت این جنگل را ۳۸۶ میلیون سال تخمین می زنند.

 

این یکی از ۳ جنگل شناخته شده فسیلی در یک عصر است.جالب آنکه جنگل فسیلی تازه کشف شده ۲تا ۳ میلیون سال کهن تر از جنگلی مشابه در گیلبوا ( واقع در ایالت نیویورک) است.

 

کریس بری از دانشگاه کاردیف در این باره می گوید:جنگل های فسیلی بسیار نادر هستند. برای درک بهتر درباره آنکه چگونه درختان دی اکسید کربن را از اتمسفر جذب می کنند باید اکولوژی و مکان رویس نخستین جنگل ها را بررسی کرد.

 

این جنگل بسیار وسیع است و درختان فسیلی آن به چشم انسان عجیب به نظر می رسد. یک رهگذر مجموعه ای از درختانCladoxylopsid را رصد کرده بود. این درختان با ارتفاع ۱۰ متر هیچ برگی ندارند و شاخه های کوچک آنها شبیه ساقه کرفس است.در فسیل ها درختی به نام Archaeopteris رصد شده که که شبیه کاج است. به گفته بری این نوع درختان به راحتی از نمونه های امروزی قابل تشخیص هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید