کشف دلار و تراول‌های تقلبی به ارزش 2 میلیارد ریال

  • حوادث
  • دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ ۱۷:۴۹
    کد خبر :661543
تراول های تقلبی

پلیس دو تن از جاعلان و توزیع کنندگان دلار و تراول های تقلبی دستگیر و از مخفیگاهشان دو میلیارد و یکصد میلیون ریال دلار و تراول تقلبی کشف کرد.

 

چندی پیش در پایش‌های اطلاعاتی پلیس سرنخ‌هایی درباره توزیع دلار و تراول‌های تقلبی، با ارزش ریالی کمتر به‌دست آمد و با انجام تحقیقات مشخص شد موتورسواری در محدوده جوادیه اقدام به توزیع این اسکناس‌های تقلبی می‌کند.

 

در همین راستا ماموران تیم عملیات کلانتری جوادیه، شناسایی و دستگیری متهم را در دستور کار خود قرار دادند و تعداد گشت‌زنی‌های هدفمند در محدوده این کلانتری افزایش یافت. این گشت زنی‌های هدفمند ادامه داشت تا اینکه روز گذشته ماموران گشت به رفتار موتورسواری مظنون شدند و برای بررسی های بیشتر از او سوالاتی پرسیدند اما موتور سوار پاسخ درستی به سوالات ماموران نداد.

 

بنابراین تیم عملیات کلانتری برای انجام تحقیقات تکمیلی موتورسوار را بازرسی بدنی کرده و ۱۹۳ تراول ۵۰ هزار تومانی تقلبی به ارزش ۹۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال کشف کردند.

 

متهم که فردی ۳۱ ساله بود برای تحقیقات تکمیلی به کلانتری منتقل شد و در بازجوئی اولیه علاوه بر اعتراف به جرم ارتکابی گفت که قصد داشته یکصد میلیون ریال تراول تقلبی را به مبلغ ۲۵ میلیون ریال بفروشد. در تحقیقات بعدی پلیس نیز مشخص شد که متهم با همکاری همدستش در منزلی مسکونی در محدوده جوادیه، تراول و دلارهای تقلبی را چاپ و سپس به وارد چرخه بازار می کند.

 

به گزارش ایسنا ،در همین راستا دستور قضائی برای دستگیری دومین متهم پرونده و بازرسی از مخفیگاهشان اخذ شد و تیمی از ماموران کلانتری به مخفیگاه متهمان اعزام شدند.

 

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران متهمان طی بازرسی از مخفیگاه متهمان سه لپ‌تاپ، دو دستگاه پرینتر، چهار بسته کاغذ چاپ پول، چهار عدد مهر جعلی پول و پنج دستگاه ساخت مهر ژلاتینی و چهار هزار برگ تراول و ۸۰۰ برگ دلار تقلبی به ارزش دو میلیارد و یکصد میلیون ریال کشف کردند. در حال حاضر نیز با تکمیل تحقیقات مقدماتی هر دو متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید