با پایان فیلمبرداری «عقیده»؛

کریستوفر نولان با بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری فیلمش را تمام می‌کند

    کد خبر :672620

در حالی که فیلمبرداری فیلم جدید کریستوفر نولان با عنوان «عقیده» به پایان رسیده، گفته می‌شود هزینه تولید این فیلم کمتر از مبلغ پیش‌بینی شده خواهد شد.

 

در حالی که کریستوفر نولان برای فیلم «سرآغاز» که با جلوه‌های ویژه عظیم ساخته شد بودجه زیادی در اختیار داشت، ولی بودجه آن فیلم هم به اندازه ۲۰۰ میلیون دلاری که برای فیلم جدیدش اختصاص یافته نبود.

 

فیلم‌های نولان برای سکانس‌های پرخرج مشهور هستند، اما تابستان پیش اعلام شد کمپانی برادران وارنر برای تولید فیلم جدید وی با عنوان «عقیده» قرار است بودجه ۲۲۵ میلیون دلاری تدارک ببیند. اکنون گفته شده بودجه ساخت «عقیده» ۲۰۵ میلیون دلار است که کمی کمتر از رقم برآوردشده خواهد بود.

 

با این حال این پروژه هنوز پرهزینه‌ترین پروژه نولان خواهد بود و قرار است بر مبنای محتوایی اوریجینال شکل بگیرد.

تاکنون پرخرج‌ترین فیلم نولان «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» است که بیش از ۲۰۰ میلیون دلار هزینه صرف تولید آن شد.

 

دیگر پروژه‌های این کارگردان مانند «شوالیه تاریکی»، «سرآغاز» و «بین‌ستاره‌ای» با بودجه ۱۵۰ تا ۱۸۰ میلیون دلاری تولید شدند. در این میان «دانکرک» با بودجه متوسط ۱۰۰ میلیون دلاری ساخته شد.

 

در عین حال بودجه ۲۰۵ میلیون دلاری «عقیده» تنها برای تولید فیلم در نظر گرفته شده و مواردی مانند بازاریابی رقم جداگانه‌ای را می‌طلبد.

 

جان دیوید واشینگتن و رابرت پتینسون بازیگران فیلم جدید نولان هستند که البته نمی‌توانند دستمزدی به اندازه دی‌کاپریو و مک‌کانهی بازیگران فیلم‌های قبلی نولان دریافت کنند.

 

به گزارش مهر ،گفته شده «عقیده» در هفت کشور مختلف شامل دانمارک، استونی، هند، ایتالیا، نروژ، آمریکا و بریتانیا فیلمبرداری شده است. نخستین تریلر این فیلم چندی پیش منتشر شد.

«عقیده» از ۱۷ جولای ۲۰۲۰ اکران می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید