کرونا چقدر سفرهای بین شهری از پایانه‌های تهران را کاهش داد؟ / وضعیت شرکت‌های مسافربری وخیم است/ مجبوریم در اجاره بها به شرکت‌ها تخفیف دهیم

    کد خبر :734446

امیرحسین صدیقی  در این باره گفت: به طور کلی گزارش کاهش سفرهای بین‌شهری از پایانه‌های تهران از اول فروردین تا ۶ مرداد ماه ۹۹ نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته نشان می‌دهد که با ۳۴ درصد کاهش سرویس و ۵۷ درصد کاهش مسافر روبرو بوده‌ایم. این مقایسه آماری به تفکیک هر ماه هم نشان می‌دهد که در فروردین ماه ۶۱ درصد کاهش سرویس و ۷۵ درصد کاهش مسافر و در اردیبهشت ماه ۳۸ درصد کاهش سرویس و ۶۰ درصد کاهش مسافر داشته‌ایم.

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران در گفتگو با همشهری آنلاین افزود: در خرداد ماه که مقداری خیال مردم را به لحاظ وضعیت کرونا راحت‌تر کردند و با بازگشایی‌ها همراه شد، ۲۰ درصد کاهش سرویس و ۳۸ درصد کاهش مسافر نسبت به زمان مشابه سال قبل داشتیم و در تیر ماه هم که مجددا تهران در وضعیت هشدار قرار گرفت با ۲۳ درصد کاهش سرویس و ۵۳ درصد کاهش مسافر روبرو بودیم.

وی خاطرنشان کرد: منظور از کاهش سرویس، کل سرویس‌هایی است که از سوی شرکت‌های مسافربری مستقر در پایانه‌های تهران اعم از اتوبوس‌های بین شهری، سواره کرایه‌ها و مینی‌بوس‌ها ارائه می‌شود که البته بخش عمده از این سرویس‌ها مربوط به اتوبوس‌ها است.

ماه میزان کاهش سرویس نسبت به زمان مشابه سال گذشته میزان کاهش مسافر نسبت به زمان مشابه سال گذشته
فروردین ۶۱ درصد ۷۵ درصد
اردیبهشت ۳۸ درصد ۶۰ درصد
خرداد ۲۰ درصد ۳۸ درصد
تیر ۲۳ درصد ۵۳ درصد

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران افزود: این آمار بیانگر این است که مردم در پیک دوم کرونا آن نگرانی که در پیک اول داشتند را ندارند و ظاهرا حساسیت‌شان کاهش پیدا کرده است. اما مقایسه آمار تیر نسبت به خرداد ۹۹ نشان از کمی افزایش نگرانی از سوی شهروندان دارد.

صدیقی با بیان اینکه کاهش سرویس‌ها و مسافران پایانه‌های مستقر در تهران بیانگر ابعاد ضرر مالی شرکت‌های مسافربری و غرفه‌های خدماتی مستقر در پایانه‌ها همزمان با شیوع ویروس کرونا است، اذعان داشت: این شرکت‌ها و غرفه‌ها به دلیل شرایطی که کروناویروس بر اقتصاد کشور تحمیل کرده است، به لحاظ اقتصادی در وضع وخیمی به سر می‌برند و حتی برای جوابگویی به پرسنل خود در زمینه حقوق و دستمزد هم با تنگنا مواجه هستند.

وی با یادآوری اینکه با وجود افزایش نرخ تورم و شرایط اقتصادی ناشی از شیوع کرونا در کشور اما قیمت بلیط اتوبوس‌های بین شهری نسبت به سال گذشته افزایش پیدا نکرده است، اظهار کرد: به دلیل این مشکلات، نه تنها اجاره بهای محل شرکت‌های مسافربری و غرفه‌های خدماتی مستقر در پایانه‌ها در سال جاری افزایش پیدا نکرد بلکه به دنبال اعمال تخفیفاتی در زمینه اجاره بهای آنها نیز هستیم.

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری درباره ساز و کار اعمال این تخفیف اجاره بها نیز گفت: شورای شهر تهران یک طرح بسته حمایتی کرونایی تصویب کرده که مشمول تخفیف بر اجاره بها نیز می‌شود. در این زمینه در حال تدوین دستورالعمل مربوط به شرکت‌های مسافربری و غرفه‌های پایانه‌ها هستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید